ח"כ ד"ר ענת ברקו, חברת ועדת חוץ וביטחון, שהניחה על שולחן ראש הממשלה לפני כשנה וחצי תוכנית מדינית להסדרת השטח בעוטף ירושלים הכוללת היפרדות מכפרים פלסטיניים, אומרת על תוכנית טראמפ שנחשפה ב"מעריב־סופהשבוע": "אם אכן הפרסומים נכונים, טראמפ מוביל מהלך חכם וזהיר, שמטרתו היפרדות מכפרי הפלסטינים העוטפים את מזרח ירושלים. כפרי העוטף הפלסטיניים מהווים נטל ביטחוני, מדיני, כלכלי ודמוגרפי על מדינת ישראל".



הצעתה של ברקו, שהוצגה גם למנהיגים ולפרלמנטרים באירופה ובארה"ב, הייתה מפורטת ביותר, כולל מפות ותוואי מוצע למיקום גדר הביטחון. התוכנית כוללת פתרונות הנדסיים וחיבור בין אוכלוסיות על פי מרקמי חיים, כאשר החיבור של האוכלוסייה הפלסטינית יהיה לכיוון רמאללה ובית לחם. במקביל יחוברו היישובים היהודיים לשטח המוניציפלי של ירושלים, כמו לדוגמה מעלה אדומים וגוש עציון.



כמו כן, צביונה של ירושלים יישמר יהודי, והשליטה בעיר העתיקה, האגן הקדוש ובמרכזו הר הבית, תישמר בידי ישראל. כיום מתגוררים בשטח המוניציפלי של ירושלים יותר מ־330 אלף ערבים ומספרם גדל מדי שנה (לפי נתונים שהתקבלו מפרופ' סרג'יו דלה־פרגולה).





התוכנית שהוצגה לראש הממשלה בתצורתה הסופית כללה הדמיה ויזואלית להסדרה המוצעת בעוטף ירושלים. "הנשיא טראמפ מגלה אומץ ומנהיגות ומפרק את המוקשים הפוגעים בתהליך המדיני בין הישראלים לפלסטינים", אומרת ברקו, שאף הציגה תוכנית מפורטת לשינוי הגדרת פליטות הנצח הפלסטינית על ידי האו"ם וכוללת ביטול "טענת השיבה" של הפלסטינים.