כשהוא נמצא בעיצומו של מתקפה תקשורתית הסברתית בכל הנוגע לגרעין האיראני ולחשיפת המסמכים מהארכיון של משמרות המהפכה, הגיע היום (ראשון) ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לישיבת הממשלה, כשעל הפרק נמצאים מספר נושאים מרכזיים, הן פוליטיים והן כלכליים. מדובר בישיבה שתוכננה מראש, כאשר במהלך השבוע צפוי נתניהו לצאת למספר פגישות מדיניות בחו"ל 0 בקפריסין, שם הוא צפוי לדון בענייני הגז, ויממה לאחר מכן הוא יפגוש את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לאחד מהמפגשים הדרמטיים של התקופה האחרונה. 

כפי שהוא עושה בתקופה האחרונה, המשיך נתניהו לאיים על איראן, כשהוא מכוון לקראת אפשרות של עימות בין שתי המדינות: "ביום רביעי אפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במוסקבה ואשתתף במצעד הניצחון על גרמניה הנאצית. הפגישות עם נשיא רוסיה הן תמיד חשובות לביטחון ישראל ולתיאום בין צה"ל והצבא הרוסי. ישראל שומרת על חופש פעולה מלא כדי להגן על עצמה. כל הפגישות שלנו חשובות, אבל הפגישה השבוע חשובה במיוחד, זאת לאור מאמציה הגוברים של איראן להתבסס צבאית בסוריה נגד ישראל". 
 
"ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו, הן בחזית והן בעורף. כולל מל"טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ"מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר. אנחנו נחושים לבלום את התוקפנות האיראנית נגדנו באיבה, גם אם הדבר יהיה כרוך במאבק. עדיף עכשיו מאשר אחר כך. אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן, שילמו אחר כך מחירים כבדים בהרבה. איננו רוצים בהסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש".

לאחר מכן התייחס נתניהו לפגישה כלכלית שצפויה לו ביום שלישי הקרוב: "ביום שלישי אצא לניקוסיה למפגש הרביעי עם מנהיגי קפריסין ויוון. אדון איתם בשורה של נושאים, בראשם ההיתכנות להנחת צינור גז משותף ישראל-קפריסין-יוון, בואכה איטליה. ייצוא גז ישראלי למערב אירופה - מה שיכול לתרום תרומה מאוד משמעותית לכלכלת ישראל". 

בנט על פסקת ההתגברות: "החוק הכי חשוב בדור האחרון"

בינתיים, בבית היהודי ממשיכים בהכנות לנסות ולהעביר את פסקת ההתגברות הספציפית לנושא המסתננים, כאשר שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לעניין לפני הישיבה ואמר: "בעוד מספר שעות יעלה להצבעה חוק ההתגברות, או חוק האיזון, שיוצר איזון בין הרשות המבצעת והמחוקקת, לבין הרשות השופטת.
זה החוק החשוב ביותר מזה שנות דור".

"לצערי, בג"צ הפך בדור האחרון את הכל לשפיט: ביטל שלוש פעמים את החוק למניעת הסתננות וקשר את ידי הממשלה מלהוציא מסתננים בלתי חוקיים ממדינת ישראל. אני מאוד שמח שמתגבש קונצנזוס רחב בממשלה ובכנסת סביב החוק הזה. זה יום גדול לדמוקרטיה הישראלית שהיא חשובה לכולנו".
 
לעומת זאת, בליכוד העבירו ביקורת מרומזת על הבית היהודי, אך הודיעו כי יתמכו בפסקה כבר היום. השר יובל שטייניץ אמר: "אני חושב שהחיפזון במקרה הזה הוא מזיק. זה מצער כי יכולנו לגבש פסקת התגברות או חוק רציני. דקות ומאוזן. היו הצעות שלי שהמספר יהיה רוב של 63 או 64. עדיף לעבור אחת ביחד מאשר 10 ציפורים על העץ. זה חבל כי יכולנו להגיע ליותר הבנות. נראה שזה ייתקע ככה זה נראה עכשיו וחבל".
השר ארדן הוסיף: "ראש הממשלה ביקש להמתין עוד שבוע בגלל ההזמנה לרוסיה עם פוטין. בגלל שהבית היהודי לא נענה,  אנחנו באופן עקרוני נתמוך היום בהצעה. אנחנו מקווים שבגלל שאין הסכמה בין מרכיבי הקואליציה זה לא יתמסמס".