מאבק מאחורי הקלעים: ההקלטות מוועדת השרים לענייני חקיקה בנוגע לפסקת ההתגברות נחשפו הערב (ראשון) ב"החדשות", וחשפו עמן את  העימות בין הבית היהודי לבין מפלגת כולנו. בעוד בבית היהודי טענו כי בעבר הם ניסו להגיע לפשרה קואליציונית בנוגע לפסקה, אך בכולנו טענו כי מדובר בהפרת ההסכם הקואליציוני.



את הדיון פתח ראש המטה של שר האוצר של משה כחלון, נדב שנברגר. "חוקי יסוד צריכים לבוא בהסכמה גורפת של כל הסיעות, אנחנו מתנגדים", אמר שנברגר והוסיף, "סיעת כולנו מתנגדת. מכיוון שלי ברור פה שביום רביעי הקרוב זה לא יעלה להצבעה, לא היה קורה כלום אם תדחו את זה ולא תפתחו הסכם קואליציוני".



"אתם רוצים לפתוח את זה עכשיו? תפתחו"



שרת המשפטים איילת שקד לא קיבלה את הפרשנות של שנברגר וענתה כי רק שינוי בחוק יסוד: השפיטה פותח את ההסכם הקואליציוני ולא פסקת ההתגברות. עם זאת, שנברגר לא הסכים עמה ואמר כי  "ברגע שבאים ואומרים שסיעה אחת מתנגדת לחוק מסויים, אז הוא לא עולה והקואליציה תתמוך. אתם רוצים לפתוח את זה עכשיו? תפתחו, רק שיהיה ברור מה אתם עושים". 



שר החינוך בנט, הסביר מדוע בבית היהודי מסרבים לדחיות נוספות וטענו כי בעבר הם ניסו להגיע לפשרה בנוגע להגבלת כוחו של בג"ץ, אך לא זכו לאוזן קשבת משותפות הקואליציה. "הנחנו את חוק יסוד החקיקה לפני חצי שנה וניסינו פעם אחר פעם להעלות את זה לראשי המפלגות", אמר בנט והוסיף, "לא מצאנו אוזן קשבת מאף אחד. לא מאף אחד מאף סיעה, מאף שותפה. זה לא שלא ניסינו. ניסינו ולא צלחנו, לצערי, כי השותפות שעכשיו רוצות דיון מעמיק, לא היו שותפות לדיון המעמיק אז. יתרה מזו, שלוש פעמים כבר התבקשנו לדחות את ההצבעה הנוכחית ונענינו מתוך הבנת כובד המשקל ההיסטורי של האירוע".

עוד הוסיף שר החינוך: "אבל אין לזה תוחלת. מי שחושב שאם נשב עוד פעם ועוד פעם עם חיות, איכשהו נגשר, אנחנו יודעים שזה לא יקרה, בואו נהיה ראליים. לכן אנחנו צריכים לעשות מעשה". בדיון נכח גם רן נזרי, ששימש כנציגו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהביע התנגדות לחוק גם הוא, ואמר "70 שנה לא מסדירים את הדבר הזה. אלה אומרים שחקיקה בהתגברות זו חובה לדמוקרטיה ואלה אומרים שבג"ץ אויב העם. גם זה וגם זה לא נכון".