אחד האנשים המעניינים ביותר, שיהיה קלף חשוב מאוד בבחירות הקרובות, הוא הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, אשר קולו נשמע בחודשים האחרונים יותר ויותר בתקשורת, ככל הנראה על מנת להמשיך בפעילות ציבורית וככל הנראה כנבחר ציבור. גנץ הגיע היום (שני) לתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, כדי לציין ולחגוג את הקמת צה"ל בדיוק היום לפני 70 שנה. גנץ התייחס לשאלות של ברקאי, קיבל מחמאות מהכתבים הצבאיים שעלו על הקו והבהיר כי הוא לא רואה באיראן איום היסטרי וחזר כי אין איום קיומי כיום על ישראל".



"צריך שתהיה דריכות בכל מה שקורה באיראן, בצפון, ובסוריה. הרמטכ"ל יודע מה הוא עושה ואני יודע שהוא עושה סט שלם של פעולות, כולל הערכות מצב, הערכות מבצעיות ותדרוכים של מי שצריך. לפעמים צריך לעשות גם תדרוכי רקע על מנת שייצאו דברים שהוא רוצה". 
למה להודיע לאיראנים מראש? 

"לא יודע, אולי רוצים לתת להם את התמונה הנכונה, שמכילה את המציאות. לאיראנים הרי אין איזה יכולת תגובה והיא לא ברת התגוננות, לכן אני ממש רחוק מהיסטריה. אני ממש מאחוריו בעניין הזה. פוטנציאל ההסלמה תמיד קיים, זה חלק מהערכות המצב שאנשים עושים. כל צד לעצמו. אני בעד שימשיכו לעשות וידברו על כך פחות. איזנקוט מכנס התייעצויות של רמטכ"לים לשעבר ומתייעץ גם איתי. אני חושב שזה חשוב. גם אני נהגתי להתייעץ עם חלק מקודמיי וגם עם פקודיי". 
 
לאחר שנשאל על הוראות הפתיחה באש האחרונות באזור הגדר אמר: "אלה פקודות אש בכפוף למצב, הן פקודות טובות, לצה"ל יש משימה להגן על מדינת ישראל, ואני חושב שעושים את זה נכון מאוד בתקופה האחרונה". לטענות כי הצלפים כיוונו לברכיים ופגעו בראש הוסיף: "אנחנו לא בתחקיר. אנחנו צריכים להגיב באמצעים המינימליים, אנחנו לא יורדים עם F15 על מפגינים".
 
מה יקרה אם הם יהפכו ל-100 אלף על הגדר
"המשימה לא תשתנה, צה"ל יודע לעצור את זה, והוא יעשה את זה".
 
צריכה להיות פעילות מדינית תוך כדי בעזה?
"אנחנו צריכים להקל הומניטרית, לרתום את מדינות האזור ולעזור, אבל עזה היא רק חמאס, והתושבים צריכים להבין שהצעדה הזאת תוביל אותם לכאב. ראוי להם שהם יתעסקו בשיפור רווחתם של התושבים".
 
הצינון נגמר בפברואר. אתה הרווק הפוליטי הכי מבוקש
"ימים יגידו, אנחנו נשאיר את זה כך. זה דבר משמעותי, צריך לשקול ברצינות. זה נושא חשוב מאוד, אבל לא נתייחס אליו עכשיו. הרעיון הציוני נבנה על מדינה יהודית ודמוקרטית בהכרה בינלאומית, בגבולות בטוחים, כלכלה חזקה וחברה למופת. מדינה שתבטיח את ישראל בגבולות בטוחים בהכרה בינלאומית".

"כל ההסתכלות שלי היא מהזווית של מה טוב לישראל, מה טוב לאחרים. אני רוצה חברה בטוחה, ולשם צריך להוביל את המהלכים. הסדרים אפשר למצוא יותר מאשר אחד. אני לא נכנס לסוג ההסדרים. המטרה היא להבטיח את ישראל". כנשאל האם קיבל פנייה מהליכוד השיב: "הליכוד היא מפלגה ציבורית, כל דבר שהוא ציוני - איננו פסול על ידי".