חוק קיזוז משכורת מחבלים מהסכום שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית עבר היום בהצבעה בקריאה ראשונה במליאה ברוב של 55 תומכים מול 14 מתנגדים בהם ארבעה חברי כנסת של סיעת מרצ, בהם יו"ר המפלגה, תמר זנדברג. ח"כ מוסי רז ומיכל רוזין ממרצ הסבירו את הצבעתם נגד החוק בכך ש"הצעת החוק היא להפרת הסכם עם הרשות הפלסטינית לפיו אנחנו גובים את המס המגיע להם ומעבירים אליהם. אין להסכם זה כל קשר למחבלים ולכספים המועברים אליהם".


שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר שהחוק עבר בקריאה ראשונה כי "סוגרים לאבו מאזן את הברז. החוק שמאפשר לקזז את הכספים שהרשות הפלסטינית מעבירה למשפחות מחבלים עבר כעת בכנסת בקריאה ראשונה. נפעל להעבירו בקריאה שנייה ושלישית בהקדם האפשרי. הטירוף הזה, שאנחנו מעבירים כסף לרשות הפלסטינית, שמשתמשת בו לעודד טרור נגדנו - יפסק".
 

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הציג במליאה את הצעת החוק ואמר כי "הרשות הפלסטינית משלמת יותר ממיליארד שקל בשנה לטרוריסטים ולבני משפחותיהם" אמר סגן השר, "תארו לכם כמה גני ילדים ובתי ספר אפשר היה לבנות בסכום הזה. במקום לדאוג לתושבי עזה הם דואגים לטרור. החוק בא למנוע מצב אבסורדי שבו ביד אחת הרשות נלחמת בישראל בעזרת טרוריסטים ומצד שני מקבלת כספים מישראל".



ח"כ אחמד טיבי עלה לדוכן ואמר כי "השיטה הזאת של לסחוט את כספי העם הפלסטיני והרשות הפלסטינית  שנמצאים באוצר רק כי הם צינור להעברת כספים היא סחיטה של הכיבוש. פעם של חברת החשמל, פעם אסירים פלסטיניים. אם מותר לצלפים לירות על ילדים מותר גם לגנוב כספים של הפלסטינים. הדברים האלה לא עזרו בעבר ולא יעזרו בעתיד. זאת סחיטה. גם בוייטנאם וגם באלג'יר חלק מהשחרור הלאומי היה אלימות. אין שחרור ללא אלימות. אני תומך במאבק שחרור לא אלים, אבל מי שאשם יותר זה דווקא הצלף ולא המפגין. שום חוק לא ישנה את העובדה העיקרית שיש עם שנאבק בכיבוש. לא עצירת כספים. לא סחיטה , לא איום".



ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני אמר ש"החוק הזה הוא חוק מוצדק, מוסרי, נכון ולא צריך להתבלבל לגבי מה נכון ומה לא נכון. זה נכון לעמוד על זה שאנו תומכים בהסדר מדיני. מה שמונח פה על הפרק זה לא הסדר מדיני, אלא העובדה שלמעלה משבעה אחוזים של תקציב הרשות הפלסטינית הולך לתמיכה בטרוריסטים ובמשפחותיהם. אי אפשר להחזיק את המקל משני קצותיו. מה שאנו רואים בשבועות האחרונים מהכיוון של אבו מאזן זה דבר מאכזב. מקומם. כל ההתנהלות והאמירות של סילוף ההיסטוריה במקום לגדוע את האנטישמיות. לטפח אותה זה דבר שלא מקדם לא דיאלוג לא שלום ולא שום דבר בכיוון הזה".



ח"כ ענת ברקו מהליכוד אמרה כי "הגיע הזמן שנפסיק לממן את התליינים שלנו. המשכורות האלה מאפשרת לטרוריסטים להמשיך ולקיים חיים תקינים. יש להם פנסיה, יש הטבות לקנטינה שחיילי צה"ל יכולים רק לחלום עליה ולכן הגיע הזמן שיהיה חוק מעין זה. אלו כספים שמגיעים לאנשים שחיים במחשבה שגם אם ישפטו לעשר מאסרי עולם הם לא יישארו בכלא. הם חיים בתחושה שזה רק עניין של זמן. יחטפו חייל או אזרח ובסופו של דבר ישתחררו מהכלא".