יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) תקף את המשטרה ואמר כי יש לה "כוחות לחקור את ראש הממשלה ולעצור ראשי ערים" אך היא לא מצליחה להתמודד עם הטרור החקלאי במדינה. בראיון שהעניק הבוקר (שלישי) ל-103FM בתוכניתה של אילה חסון, הסביר אמסלם גם למה החליט לא לרוץ לראשות עיריית ירושלים, ותקף את השר בנט על רקע סוגיית פסקת ההתגברות על בג"ץ. 

"הכותרת הפכה להיות יותר חשובה מהמהות, אם יתפסו את הפושע שפגע בחקלאי אף אחד לא ידבר על זה אך אם יעצרו ראש עיר זה יפתח את מהדורת החדשות. משהו שם לא בסדר בסדרי העדיפויות", אמר ח"כ אמסלם. "הייתי נוכח בשלושה דיונים בנושא בוועדת הפנים. בין החקלאים ישנם המון אנשי ליכוד ואני חושב שהפשיעה היא אחד הדברים החמורים ביותר שקורים כעת במדינה. המפכ"ל העיד בעצמו בראיון עם אילנה דיין שהוא אינו כמו הרמטכ"ל, הוא אינו מחויב לתת דין וחשבון ומסתובב כמו לוויין בחלל".

יו"ר הקואליציה הוסיף: "ישנה בעיה בסדרי העדיפויות של המשטרה ובתפיסה שלה. כששאלתי את השר מדוע הנושא לא מטופל הוא השיב שאין לו תקציב. זעמתי על כך שלמשטרה יש המון כוחות לחקור את ראש הממשלה ולעצור ראשי ערים אך אין להם משאבים להילחם בטרור החקלאי. לפני שנה חקלאי סיפר לנו בוועדה שגנבו לו טרקטור משוכלל לאחר שעבד על היבול שלו למעלה משבעה חודשים. לא מזמן גם שרפו בתי אריזה בצפון, זה פשוט רשע".

 
 
חבר הכנסת התייחס גם להחלטתו לא לרוץ לראשות עיריית ירושלים. "נולדתי בירושלים, אני מטורף על העיר הזו ורוב חיי היו שם אך הייתי צריך לבצע עם עצמי הליך פנימי כדי להבין אם אני מתאים לתפקיד במצב שאני נמצא בו היום. אחרי חודשיים וחצי של מחשבה הבנתי שאני לא בשל לעניין הזה ולכן הוא ירד מהפרק", אמר אמסלם. "צריך לקחת בחשבון מגוון של שיקולים. לדוגמה, יש לי גם שני ילדים בוגרים שמרכז חייהם הוא במעלה אדומים, הם כבר הודיעו לי שלא יצטרפו אליי לירושלים". 

על ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שמצטרף לזירה הפוליטית הארצית, אמר ח"כ אמסלם: "אני מקבל את פניו של כל אחד בברכה, בוודאי מחזק את מי שמצטרף לליכוד. הליכוד חשוב יותר מהפרטים שלו, יש לחזק את המפלגה מבלי לעשות חשבונות".
 

על קודמו בתפקיד, ח"כ דוד ביטן, סיפר: "הכרתי את דוד ביטן עוד לפני שנכנס לכנסת, הוא חבר שלי ואני אוהב אותו, אתמול פגשתי אותו ומצבו טוב. מצער אותי שהוא נמצא בסיטואציה הזו. אני נוהג לומר כל בוקר פרק תהילים, להתפלל שהעננה הזו תתפזר ושהוא ישוב לשגרת משפחתו ועבודתו. דוד הוא איש חזק באישיותו ואני מבין שהוא חווה דבר טראומטי אך הוא לא השתנה. הוא נותר אותו אדם פעלתן, שמח ומחייך. דוד הוא אדם טוב עם נשמה עצומה ואני מקווה להמשיך ללוות אותו כל חייו". 

רוני אלשיך ודודי אמסלם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רוני אלשיך ודודי אמסלם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 
בנוסף, התייחס יו"ר הקואליציה לסכסוך הקואליציוני בין השרים בנט לכחלון בסוגיית פסקת ההתגברות. "סוגיית פסקת ההתגברות מעסיקה אותנו כבר זמן רב, היא הבשילה ורצינו להוביל אותה להצבעה מתוך אמונה שהיא תביא תועלת לכלל עם ישראל. השאלה הכי משמעותית בחוק היא מהם המספרים שיאפשרו לכנסת להתערב בהכרעות בג"ץ. זהו חוק יסוד משמעותי מאוד ולכן ראש הממשלה רצה לשבת ולסכם מראש את הדברים בין כל גורמי הקואליציה", אמר אמסלם.

חבר הכנסת מהליכוד הוסיף: "בנט עסק בלקושש קולות יותר מאשר לקדם את החוק. הוא רץ בכל במה ומציב אולטימטומים שלא עובדים באף מקום ואני לא בטוח שבשיטה הזו החוק יעבור. ייתכן שהוא רק רצה להראות לציבור שלו שהוא דוחף את החוק ולגרום לנו לריב בינינו לבין עצמנו כדי ולהרוויח הון פוליטי, זו התנהלות ילדותית בעיני ואני מאמין שאם אנחנו רוצים להגיע לתוצאה בנושא הזה יש לפעול מאחורי הקלעים".

נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
לסיום, התייחס יו"ר הקואליציה לשחרורו של אלאור אזריה ממאסר היום: "זאת שמחה גדולה, הוא רק ילד, מלח הארץ, ששירת באזור חברון ושגה. אני שמח שסיפור הזה מאחורינו ואני מחזיק לו אצבעות שיתחיל לשקם את חייו ולצמוח למעלה". 
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן