ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לאיראן לאחר פגישתו עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון בניקוסיה. "אדוני הנשיא", פנה נתניהו למקבילו הקפריסאי, ניקוס אנסטסיאדיס, "אמרת שזה מדהים שמישהו יקרא תיגר על זכותה של ישראל להתקיים. למעשה, ישנו גורם שעושה בדיוק את זה, וזה המשטר בטהראן. הוא קורא בגלוי ובאופן יומיומי להשמדתנו, למחיקת ישראל מעל מפת העולם, והוא מפעיל תוקפנות בלתי מוגבלת נגדנו ונגד כל האחרים באזור. יש לו רשת טרור חובקת עולם והוא חותר כעת להחדיר נשק מסוכן מאוד לסוריה כדי שישמש נגד ישראל מתוך מטרה מוצהרת להשמידנו".



"אני חושב שזה אינטרס של כולם למנוע את התוקפנות האיראנית הזאת", המשיך, "אם הם יגיעו לים התיכון, כוונתם היא להקים בסיסים ימיים צבאיים בים התיכון לספינות איראניות וצוללות איראניות. מדובר באיום ממשי על כולנו. אני חושב שכולם מכירים בכוונותיה הזדוניות של איראן ואני חושב שכולם גם מכירים בזכותה של ישראל להגנה עצמית, שהיא בעצם הגנה משותפת על כולנו".



ביבי ושרה עם נשיא קפריסין ורעייתו. צילום: קובי גדעון, לע"מ



נתניהו קיצר את ביקורו בקפריסין בשל המצב הביטחוני וצפוי לחזור לארץ כבר בשעות הצהריים. ביום רביעי הוא צפוי להמריא למוסקבה, לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים יצפו במצעד יום הניצחון על גרמניה הנאצית ולאחר מכן ידונו בהתפתחויות האזוריות בעקבות הנוכחות האיראנית בסוריה וחשיפת ארכיון הגרעין האיראני. 

מוקדם יותר היום אמר רמטכ"ל צבא איראן, מוחמד בכרי, כי "כוח צבאי איראני ינטרל כל איום נגד הרפובליקה האסלאמית. הכוחות המזוינים האיראנים מספקים את מיטב השירותים שלהם ושום איום אינו מפחיד את איראן". בינתיים המטבע האיראני צונח לאור החשש מכך שהנשיא טראמפ יחליט לנטוש את הסכם הגרעין, כאשר דולר אחד שווה 65 אלף ריאל איראני.

הערב בשעה תשע, לפי שעון ישראל, צפוי טראמפ להודיע מה החלטתו, לאחר שתאריך היעד היה בשבת הקרובה ה-12 במאי וספקולציות רבות עסקו בהחלטה אותה יקבל הנשיא והאם יחליט על עזיבת הסכם הגרעין, אותו הגדיר במספר הזדמנויות כהסכם גרוע, או בניגוד לתחזיות יחליט להישאר בהסכם או לכל הפחות לדחות את החלטתו למועד מאוחר יותר.