יממה דרמטית בצפון: צה"ל תקף הלילה (חמישי) עשרות מטרות צבאיות בסוריה, לאחר שמטח רקטות נורה לעבר רמת הגולן. שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון גיבה ב-103FM את התקיפה הישראלית ובירך על ההתנהלות של צה"ל. "הייתה ההתנהלות טובה מאוד, גם מדינית וגם צבאית. האיראנים שוב ניסו לפתוח חזית קרובה לישראל, הפעם ברמת הגולן והם מבינים כעת את המשמעות באמצעות המחיר שהם משלמים".



ירי הרקטות מסוריה לעבר ישראל

לדבריו, "בשנת 2015 הם ניסו לעשות זאת על ידי שליחים וכשכל שהשליחים נעלמו מן העולם הם הפסיקו, רק בפברואר האחרון חודשו הצעדים נגד ישראל באופן ישיר. הפעם הם מנסים להפעיל באופן ישיר את כוחות אל קודס במטרה לאיים עלינו. אני מקווה שהם למדו שהעליונות המודיעיניות שלנו מספקת תפקיד משמעותי ושהם חשופים אלינו. על הירי שהתקיים הלילה הם שילמו מחיר כבד מאוד".



כשנשאל אם האיראנים הבינו את המסר או שהם נערכים לנקמה נוספת השיב: "שתי האפשרויות נכונות. הנחישות שלהם לפתוח חזית נגדנו ידועה בעקבות אידאולוגיה שמתנגדת לשהות יהודית ציונית במזרח התיכון. יש כאן מדיניות שהתחזקה לאורך הסכם הגרעין עם הממשל האמריקאי הקודם כשהוסרו מאיראן הגבלות רבות, בעיקר כלכליות. הם חותרים להגמוניה אזורית על ידי מחיקת ישראל מהמפה".
על האפקטיביות של הסנקציות האמריקאיות סיפר: "בשנת 2012 חמינאי הגיע לשולחן המשא ומתן עם ארצות הברית כשהוא על ברכיו כתוצאה מלחץ כלכלי שעלול היה להוביל להתקוממות פנימית ולנפילתו. עלינו להביא אותו לשם שוב, אני רואה בסנקציות מהלך אפקטיבי שהאיראנים לא יוכלו להתעלם מהם. חוששני שהמשא ומתן שקיים ממשל אובמה עוד ילמד בבתי הספר ולא לחיוב על כיצד הצד החלש, שחושש להישרדותו, מגיע למשא ומתן ויוצא עם הישג כה גדול שמאפשר לו לשמר את היכולות הגרעיניות. ממשל אובמה לא טיפל במשטר הסורר שגורם לאי יציבות במזרח התיכון ומפיץ נשק תוך חתירה תחת משטרים".
לסיום יעלון ניסה להרגיע את החשש ממלחמה בישראל: "אין לדעת מה יקרה כי אנחנו נמצאים במצב נפיץ אך אני מעריך שלאף אחד מהצדדים אין עניין להגיע להסלמה. לפעמים למציאות יש דינמיקה משלה. הצד שלנו יצטרך לעשות הכל כדי לשמור על מאזן ההרתעה תוך זהירות מהתלהמויות מיותרות".
עריכה: איתמר זיגלמן