אירועי פתיחת השגרירות בירושלים יחלו היום (ראשון) עם טקס קבלת הפנים למשלחת האמריקאית, שיתקיים במשרד החוץ בבירה בנוכחות כ־1,000 משתתפים. המארח הרשמי של הטקס הוא שר החוץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, שייפגש עם הנציג הבכיר ביותר של הממשל, שיהיה גם זה שיפתח בשמו את השגרירות ביום שני, שר האוצר סטיב מונצ'ין. כמו כן ישתתפו בני הזוג קושנר, ג'ארד, היועץ של הנשיא וחתנו, ובתו של טראמפ איוונקה, השגריר בישראל דיוויד פרידמן ועוד. גם שרת החוץ של גואטמלה, שמדינתה צפויה להעביר את השגרירות שלה לירושלים במהלך השבוע, תשתתף בטקס.



משרד החוץ הזמין לאירוע 86 דיפלומטים המשרתים בישראל. נכון לאמש, 40 מתוכם אישרו את הגעתם לאירוע. מי שהודיעו כי ייעדרו היו נציגי מדינות מערב אירופה החשובות: גרמניה, בריטניה, צרפת, איטליה ועוד. מי ששברו את הקונצנזוס האירופי הם שגרירי רומניה, הונגריה, צ'כיה ואוסטריה, שהודיעו כי יגיעו על אף עמדת האיחוד האירופי, שלפיה העברת השגרירות לירושלים פוגעת במאמצים להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים.



יש לציין כי לטקס פתיחת השגרירות מחר לא הוזמנו כלל נציגי מדינות אחרות והטקס הוגדר על ידי שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן כאירוע בי־לטרלי בין ארה"ב לישראל.



במשרד החוץ התקבלה החלטה תחילה כי יוזמנו לאירוע שרי הממשלה, ראשי כל סיעות הבית וחברי הכנסת המכהנים בוועדת החוץ והביטחון. בקרב חברי כנסת, בעיקר מהאופוזיציה, החלה מחאה על כך שלא הוזמנו לאירוע בסדר גודל לאומי שכזה. לאחר לחץ הוחלט במשרד החוץ לאפשר לכל חברי הכנסת להגיע לאירוע, אם כי חברי הכנסת מהרשימה המשותפת כבר הודיעו שיחרימו את הטקס.