ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) בטקס הממלכתי ליום איחוד ירושלים בגבעת התחמושת, כי בימים הקרובים יעבירו גוואטמלה ופרגוואי את השגרירויות שלהן לבירה, וכי הוא "יודע" שכך ינהגו מדינות נוספות. נתניהו התייחס גם למתיחות הביטחונית ואמר כי "כל מי שנערך לפגוע בנו - נשכים לפגוע בו קודם לכן". 



נחיתת המשלחת האמריקאית

"גם היום יש מי שקוראים להשמידנו, וגם היום נהדוף את הכוונות הרצחניות נגדנו", אמר ראש הממשלה. "כל מי שפוגע בנו - אנו פוגעים בו. כל מי שנערך לפגוע בנו - נשכים לפגוע בו קודם לכן. כל מי שמאיים עלינו בסכנת כליה, מעמיד עצמו בסכנה דומה. זהו צו מחייב לעם חפץ חיים, ואלו אינן מלים. כמו שראיתם, הצו הזה מגובה במעשים, וגם ביחס לירושלים, חוט היסטורי סמוי קושר בין אז להיום".

נתניהו התייחס גם לטקס במשרד החוץ בו השתתפה משלחת אמריקאית שכללה את איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "אני בא עכשיו מטקס מרומם נפש במשרד החוץ, עם המשלחת האמריקאית שהגיעה מהממשל האמריקאי, מהקונגרס האמריקאי, מכל העולם באו ידידי ישראל, וההתרגשות היא עצומה, כי מחר נחנוך בכבוד ובהדר את שגרירות ארה"ב בשכונת ארנונה בירושלים", אמר. "זה מדבר אליי, כי בשלוש שנים הראשונות של חיי גרתי שם. הייתי ילד קטן ואני זוכר את שכונת תלפיות, ואני זוכר את ארנונה ואני זוכר את המקום הזה, אני זוכר בדיוק את המקום הזה".  

ראש הממשלה אמר אז כי הוא יודע על כוונת מדינות נוספות להעביר את שגרירויותיהן לבירה. "בימים הקרובים יעבירו גם גוואטמלה ופרגוואי את השגרירויות שלהן לירושלים, ואני סמוך ובטוח שכך גם ינהגו מדינות נוספות. אני לא סמוך ובטוח, אני יודע, אני חולק עמכם את הסוד הזה", אמר נתניהו. "זהו מהלך משלים לאיחוד בירתנו לפני 51 שנים. כולנו התרגשנו כשנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכיר רשמית בירושלים כבירת מדינת ישראל. הוא הכיר באמת היסטורית, באמת פשוטה, שצריך לעשות מאמץ ניכר כדי להתכחש אליה. הוא אמר את האמת".