מנהיג אל קאעידה, איימן א-זוואהירי, הצהיר בהקלטה שפורסמה הלילה כי "גם תל אביב היא אדמה מוסלמית", זאת בהתייחס להעברתה של השגרירות האמריקאית היום (שני) לירושלים. בהקלטה המדוברת, באורך ארבע דקות ו-43 שניות, אמר ראש ארגון הטרור כי כל המדינות המוסלמיות הכירו בישראל על ידי חתימת על אמנת האו"ם, הקוראת לכיבוד הטריטוריה של כל מדינה חברה באו"ם, כולל ישראל.



"רבות מהן אף קיימו יחסים פומביים או חשאיים עם ישראל וקיבלו את העובדה שתל אביב או מערב ירושלים ייחשבו לבירת המדינה, אף על פי שגם היא נחשבת לאדמה מוסלמית שלא ניתן לתת ליהודים", אמר זוואהירי.



ההודעה הציבורית האחרונה שפורסמה מטעמו שוחררה בפברואר, כאשר קרא למצרים להפיל את ממשלתם לקראת הבחירות לנשיאות, שהתקיימו בחודש מרץ, בהן ניצח הנשיא המכהן עבד אל פתאח א-סיסי.



תל אביב. "אדמה מוסלמית". צילום: רוני ניב
תל אביב. "אדמה מוסלמית". צילום: רוני ניב



אתמול נערך בבניין משרד החוץ האירוע הראשון שפתח את חגיגות העברת השגרירות האמריקאית לבירה. בטקס נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת, שגרירים ונציגים מ־33 מדינות, וכן איוונקה וג'ראד קושנר, בתו וחתנו של טראמפ - בסך הכל כאלף משתתפים, בהם 250 חברי המשלחת האמריקאית.



הנואם המרכזי היה כמובן נתניהו, וגם הפעם הצליח לסחוף את הקהל, שאומנם הריע לו ארוכות עוד לפני שהחל לדבר. הוא נראה שמח והפגין ביטחון רב. "זהו רגע היסטורי", אמר. "הנשיא טראמפ עשה היסטוריה ואנחנו אסירי תודה על החלטתו האמיצה להעביר את השגרירות לירושלים. אני קורא לכל המדינות להצטרף לארה"ב ולהעביר את שגרירויותיהן לירושלים. העבירו את השגרירות שלכם לירושלים כי זה מקדם שלום, וזאת מכיוון שאי אפשר לבסס שלום על שקרים. מבססים שלום על האמת, והאמת היא שירושלים לא רק הייתה בירת העם היהודי במשך אלפי שנים, ובירת המדינה שלנו מאז הקמתה - האמת היא שתחת כל הסכם שלום שתוכלו לדמיין, ירושלים תמיד תישאר בירת ישראל".