ימים טובים עוברים על ישראל. הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון הביאה כבוד רב למדינה, שתזכה לארח אותו בשנה הבאה בירושלים, שגם חוגגת שמחה כפולה: יום ירושלים שחל אתמול (ראשון) ומעבר השגרירות האמריקאית לירושלים שיחול היום (שני). שר החינוך ויו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט התראיין הבוקר ב"יומן הבוקר" של ב"כאן ב'", שם התייחס לאירועים המשמחים וגם לאלה שפחות. 



"עניין השגרירות לא יצית תבערה בקרב האויבים. תמיד מאיימים עלינו באלימות אבל היום זה יום חג ומדינות נוספות מעבירות את השגרירויות שלהן לאט לאט לבירה. עד היום מדינות לא כיבדו אותנו כי התעלמו מירושלים והשגרירות שלהן לא הייתה בירושלים. עכשיו, בזכות ההכרה של טראמפ, מדינות אחרות גם מכירות בה."



בנט המשיך: "יש תחושה של התרוממות רוח, גם מהזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון, גם מהעברת השגרירות. אני צופה בירושלים מהחלון. זה יום חג בישראל. התייחסו אלינו כאל מדינה סוג ב' והתקופה הזאת תמה".



נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני
נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני



חבר הקבינט לא פסח גם על סוגיות פחות משמחות ולשאלה האם ישראל ניצבת בפני מלחמה השיב בנט כי הדרך להימנע מהסלמה היא מדיניות של "קיר ברזל" מול ניסיון להפר את הריבונות לישראל והעריך כי אנו לא עומדים לפני מלחמה.



באשר ל"יום הנכבה" שיחול מחר ועלול להביא עמו הפרות סדר והפגנות מול גדר המערכת אמר בנט, כי "הדרג המדיני מתח קו אדום וצה"ל לא יאפשר להפר את הריבונות ולא יאפשר כניסה לישראל. מדינת ישראל תעשה מה שצריך כדי להגן על ריבונותה."



"טראמפ קיים הבטחות וגם היה לו אינטרס אמריקאי לעשות את הדברים", אמר בנט. "כשעושים דבר נכון לא צריך לשלם עליו מחיר. כשעושים שלום לא חיייבים למסור חלקים מהמדינה, לא צריך לקצץ את המדינה לחתיכות. אנשים חושבים שרק כך נשיג שלום וזה לא נכון, יש דרכים אחרות".



חבר הכנסת יאיר לפיד מ"יש עתיד" שהתראיין אף הוא בתוכנית, סייג את דבריו של בנט ואמר כי "אנחנו לא מדינה סוג ב'. אנחנו מדינה מסוג א"א עם פוליטיקה מסוג ג'". לפיד ציין כי הוא נרגש לקראת טקס העברת השגרירות בו ישתתף וכי הוא שולח חיבור לחיילים השומרים עלינו. "היה שבוע טוב למדינה, אני מפרגן לנתניהו", הוסיף.



באשר לאיום הביטחוני על ישראל אמר חבר הכנסת כי "לגבי הזירה הדרומית, כל ניסיון לחדור לישראל יתקל בתגובה. כל מדינה ריבונית חייבת להגן על עצמה. לצבא אין שום עניין שיהרגו חפים מפשע אבל המחבלים צריכים לדעת שהם מסכנים את חייהם כשהם מנסים לפרוץ בכוח". עוד אמר לפיד  כי על הפלסטינים לדעת שאין קואליציה ואופוזיציה בעניינם.



בהמשך, לפיד מתח ביקורת על משרד החוץ  באומרו כי "ההסברה הישראלית מפוזרת בין כמה שרים והיא לא ממש מתפקדת. הפוליטיקאים עסוקים רק בפוליטיקה במקום בביטחון ובמה שצריך".



באשר לסוגיית האיום האיראני והטבעת המתהדקת סביב ישראל הרגיע לפיד ואמר כי "המצב של ישראל טוב מבחינת ביטחון. החיזבאללה פועל בצפון ואנחנו לא נעמוד מנגד. צה"ל הוא צבא חזק, הרמטכ"ל אייזנקוט שומר על האזרחים. המדינה חזקה ויודעת לטפל בפוליטיקה שלה", סיכם.