"היטלר היה צייד שנשלח על ידי אלוהים לצוד את היהודים...". האמירה המזעזעת הזאת נאמרה על ידי מי שצפוי לשאת אחר הצהריים (שני) דברי ברכה בפתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים. מלבד פוליטיקאים רמי דרג מישראל וארצות הברית זומנו גם מנהיגי דת אמריקנים, ביניהם המטיף האוונגליסטי ג'ון הייגי, שלו מיוחס הציטוט הנ"ל מדרשה שהעביר בשנות ה-90 והודלפה.



על פי CNN, הייגי צפוי לשאת דברי ברכה בטקס אחר הצהריים בבניין השגרירות בירושלים. הייגי עומד בראש עמותת נוצרים מאוחדים בעד ישראל ונחשב לאוהד ישראל. הוא גם צוטט כמי שאמר לטראמפ שעליו לעשות את הצעד הזה של העברת השגרירות משום ש"זה הדבר המוסרי לעשות".



האמירה מעוררת המחלוקת של הייגי נודעה לציבור במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2008, אז הביע תמיכה במועמד הרפובליקני ג'ון מקיין. "אלוהים אומר, אביא את עם ישראל שוב אל הארץ אשר נתתי לאבותיהם...", אמר הייגי, "אני אשלח את הדייגים, ואחר כך אשל את הציידים. והציידים יצודו אותם, את היהודים. אלוהים שלח צייד. צייד הוא מישהו שמכוון אליך רובה ומאיים עליך. היטלר היה צייד". דבריו אלה עוררו סערה בארה"ב, והמטיף טען כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי הוא מגנה בכל לשון של גינוי את השואה ואת היטלר.



באחד הנאומים שנשא אמר הייגי כי "הכלכלה האמריקנית אינה מנוהלת על ידי הבנק המרכזי, אלא על ידי קבוצה של מחזיקי מניות כולל את משפחת רוטשילד מאירופה".



"אתה לא יכול להיגאל אם אתה יהודי"


איש דת נוסף שצפוי לקחת חלק בשלב הברכות בטקס היום הוא הכומר והמטיף הבפטיסטי רוברט ג'פרס. מי שיצא נגד השתתפותו של ג'פרס בטקס הוא הסנאטור מיט רומני שנמצא אף הוא בישראל ויהיה נוכח במהלך הטקס בשגרירות. "רוברט ג'פרס אמר כי 'אתה לא יכול להיגאל אם אתה יהודי' וטען כי הזרם המורמוני הוא 'כפירה מבור התחתיות של הגיהנום' והוא אמר את אותם הדברים על האסלאם", כתב רומני בחשבון הטוויטר שלו. "לא היה צריך לתת לאיש דת קיצוני כזה לשאת תפילה לפתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים".


ג'פרס גם התבטא נגד חברי הקהילה הגאה ואמר כי "הומואים עושים דברים איומים". ג'פרס צייץ בחשבון הטוויטר שלו "במשך 2000 שנה הנצרות האמינה כי הגאולה תגיע רק מהאמונה בישו בלבד. העובדה היא שאני, ביחד עם עשרות מיליוני הנוצרים האוונגליסטים ברחבי העולם, ממשיכים לדבוק באומנה ולא חושבים שהיא קנאית או חדשותית".