לאחר היום העמוס אמש, שכלל גם את ההתפרעויות בעזה ולאחר מכן את פתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים, מקווים היות במערכת הפוליטית ובמערכת הביטחון כי "יום הנכבה" יעבור בצורה שקטה, על מנת שהאירוע לא יסלימו. כזכור, אמש נהרגו במהלך האירועים ברצועה 58 פלסטיניים, אשר הגיעו להפגנות על גדר המערכת.



שרת המשפטים, איילת שקד, התראיינה היום (שלישי) לגלי צה"ל והתייחסה לאירועים:  כוחות הביטחון וצה"ל עושים עבודה טובה מאוד ומכילים את האירועים. חמאס מקריב את בני עמו לצרכים פוליטיים. צה"ל יודע לשלוט בעניינים. אני מקווה שהם הבינו את המסר אתמול ושהאירועים היום לא ייצאו משליטה. צה"ל עשה מה שצריך, גם אם זה כרוך בחוסר נעימות כלפי העולם. נעשה מה שצריך כדי להגן על עצמנו וגם נדע להסביר את זה. אנחנו למודי ניסיון". שקד גם לא ממש התרגשה מהחזרת השגרירים ואמרה:  "טורקיה ודרום אפריקה מעולם לא היו איתנו, ארדואן אף פעם לא היה חובב ציון גדול, ועובדה שמדובר רק בשתי מדינות".

"בסופו של דבר נהרגו פחות אנשים גם בצד העזתי, כי אם הם היו חוצים את הגדר ומניחים מטענים וחוטפים חיילים, המצב היה הרבה יותר גרוע. אנחנו לא חוששים מבית הדין הבינ"ל בהאג, כי אנחנו פועלים על פי הדין הבינ"ל. אין לנו ממה לחשוש..מי שדיבר על נסיגות מיו"ש, שיראה מה קורה בנסיגות חד צדדיות - גם הפלסטינים סובלים וגם ישראל צריכה להתמודד עם זה. אבו מאזן רצה להפסיק את החשמל והמים לרצועה וישראל נאבקה כדי שזה לא יקרה. עלתה הצעה להקים אי מלאכותי מול עזה, צריך לשקול זאת בכובד ראש, אבל יחד עם זאת כשרואים מה הם עשו במעבר כרם שלום, ספק אם הם יכולים לתחזק אי מלאכותי". 

על מעבר השגרירות הוסיפה שקד לסיום: "ארה"ב לא עשתה את זה כטובה לנו. טראמפ עשה את זה כי זה חשוב לקהל הבוחרים שלו. ראו את ההתרגשות על פניהם של נציגי הממשל". על אבי ליכט, שהודיע על פרישה אמרה: "הרבה זמן לא ריאיתי גיבובים של שטויות שנכתבו כמו במקרה הזה. אני מאוד מעריכה את ליכט ומי שרוצה לדעת למה פרש שישאל אותו".