ההידרדרות ביחסי ישראל-טורקיה, שבאה לידי ביטוי בגירוש הדדי של השגרירים והקונסולים של שתי המדינות, מתורגמת גם ליוזמות חקיקה בכנסת הנוגעות ל"בטן הרכה" של מדיניות החוץ הטורקית – הכרה ברצח העם הארמני. חברי הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) ואיציק שמולי (מחנה ציוני) הודיעו הבוקר (רביעי) כי יגישו הצעות חוק להכרה ברצח העם הטורקי.



עד כה הכשיל משרד החוץ בירושלים יוזמות חקיקה דומות שעלו בעבר בכנסת, בעיקר על ידי מרצ, בשלל חשש מפגיעה ביחסי החוץ של ישראל עם טורקיה ועם אזרביג'אן. הבוקר (רביעי) כתב ח"כ אמיר אוחנה בדף הפייסבוק שלו כי יגיש כבר היום הצעת חוק לציון רצח העם הארמני: "אין זה מאוחר לרדוף צדק. הגיע הזמן להכיר באופן רשמי בעוול הנורא שנעשה לארמנים". הוא הזכיר את מימדיו הנוראיים של רצח העם ואופיו המגוון והאכזרי ושאל: "הייתכן שמדינת הלאום של העם היהודי, אחרי כל מה שעברנו, לא תכיר בו?". 

עוד הוסיף ח"כ אוחנה: "כשהיטלר הציג לקציני הוורמאכט את תכניתו להשמדה המונית בפולין, כולל נשים וילדים, הוא הפיס את חששותיהם מפני תגובת העולם באומרו: "מי, אחרי הכל, מדבר היום על הכחדת העם הארמני?" – מסיבה זו בלבד היינו צריכים כבר להכיר ברצח הזה רשמית". בסוף הפוסט, ציין ח"כ אוחנה כי תמיד עמדה מנגד תגובת טורקיה והרצון ליחסים דיפלומטיים עמה, אך "כשרוצח הכורדים ארדואן מחליט לגרש את שגרירנו מטורקיה על כך שאנו מגנים על עצמנו ועל גבולותינו, ומעניק זר פרחים לארגון טרור ששוחט תינוקות במיטותיהן - החמאס, אין זה מאוחר מדי לרדוף צדק".

במקביל הודיע גם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) כי בכוונתו להגיש היום הצעת חוק להכרה ברצח העם הארמני והאשורי, זאת לאחר שעד כה נמנעה מדינת ישראל מאותה ההכרה ולמרות הכרזתן באופן רשמי של 29 מדינות על הכרה ברצח העם.  לדבריו, רצח העם הארמני והאשורי, שבוצע על ידי השלטון הטורקי, התאפיין במעשי טבח, אונס, ביזה, הרעבה והתעללות המוניים, גירוש המוני וצעדות מוות של מאות אלפי אנשים לפאתי טורקיה ולמדבר הסורי ובסופן המתינו 25 מחנות ריכוז שהוקמו על ידי הממשלה העות'מנית כדי להיפטר מהארמנים שבכל זאת הצליחו לשרוד את הצעדות בנקודה הסופית שלהן.
ח"כ שמולי אמר: "אנחנו לא נקבל הטפות מוסר מהקצב הטורקי האנטישמי שמפציץ כל יום אלפי כורדים בצפון מערב סוריה ושהמדינה שלו אחראית גם לרצח העם הארמני וגם לזוועות שהיו בהיסטוריה כלפי האשורים. עם כתם שחור כזה היה מצופה שכבוד הסולטן ילמד לסגור את פיו. אנחנו חושבים שאין עיתוי נכון יותר, והיה זה צריך לקרות מזמן, ללמד על הרציחות האלה ואם אנחנו רוצים למנוע את הדברים הללו, הגיע הזמן שהכנסת תעשה את זה כמו הרבה פרלמנטים בעולם".