הקרב הדיפלומטי בין טורקיה לישראל נמשך: השגרירות הטורקית בתל אביב הורידה היום (רביעי) את דגלה לחצי התורן, וזאת כמחאה על הרג המפגינים הפלסטינים במהלך העימותים סביב גדר רצועת עזה ביום שני. הורדת הדגל מהווה צעד נוסף בקרב הדיפלומטי שנערך בין ירושלים לאנקרה, במהלכו תקף הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן את ישראל וטען כי היא ביצעה טבח.



מוקדם יותר היום גירשה טורקיה את השגריר והקונסול הישראלים במדינה, תוך שהיא חרגה מהפרוטוקול הדיפלומטי וביצעה חיפוש ביטחוני מחמיר בשגריר איתן נאה, בנוכחות מכוונת של התקשורת המקומית.  לאחר פרסום התמונות מאיסטנבול התגובה הישראלית לא איחרה לבוא. הנציג הטורקי הגיע לשיחת נזיפה במשרד החוץ עם ראש מחלקת דרום אירופה איריס עמבור וצולם כשהוא נדרש להציג תעודות בכניסה למקום. מדובר בנציג מדרג נמוך מאחר והשגריר בישראל זומן להתייעצויות באנקרה והקונסול סולק.



התגרות בלב תל אביב. שגרירות טורקיה, צילום: אבשלום ששוני
התגרות בלב תל אביב. שגרירות טורקיה, צילום: אבשלום ששוני



לא רק טורקיה החזירה את נציגה מישראל. דרום אפריקה נקטה מהלך דומה, והודיע כי "בעקבות המתקפה הישראלית החמורה שנעשתה ללא הבחנה, ממשלת דרום אפריקה החליטה להחזיר את השגריר סיסה נגומבנה לאלתר ועד להודעה חדשה". דרום אפריקה קראה גם לצה"ל 'לסגת' מרצועת עזה. בנוסף לכך, הנציגים הישראלים בלוקסמבורג, בלגיה ואירלנד זומנו למשרדי החוץ במדינות שליחותם לשיחות נזיפה.