חבר הכנסת דוד ביטן נמצא כבר חודשים רבים תחת חקירה. הערב (רביעי), בראיון ל"החדשות" הוא מתייחס בהרחבה לחקירה ולהחלטה שלו לשמור על זכות השתיקה. "דיברתי 40 שעות אבל כשראיתי שיש הדלפות באופן מגמתי החלטתי שלא אדבר", אמר יו"ר הקואליציה לשעבר, שהחליט לפרוש מהתפקיד בגלל החקירות. 

לדברי ביטן, יש לו תשובות טובות לכל השאלות של המשטרה, "אבל אני אבחר את העיתוי". לדבריו, הוא לא יחתום על הסדר טיעון: "יש בית משפט".
מה לגבי הטענה שקידמת אנשי עסקים וקיבלת תמורה?

"אם אני אענה לך עכשיו על העניין הזה אני אצטרך להתייחס לתוכן. יש לי תשובות לכל. בסופו של תהליך אני חושב שאצא מהעניין הזה בלי בעיה". 
ביטן נשאל איך קידם חקיקה נגד המשטרה, דוגמת חוק ההמלצות למרות החקירות נגדו. לדבריו, הפרסומים על החקירות לא אומרים שזה נכון. "לגבי חוק ההמלצות, אני מיד הסכמתי שהוא לא יחול על חקירות קיימות. אין לזה שום חשיבות לגבי". 
"חוק ההמלצות זה לא חוק שלי אלא של אמסלם", הוסיף ביטן, "אני קידמתי אותו כיו"ר הקואליציה. אני רציתי לחוקק את חוק ההקלטות. היום כולם יודעים שצדקתי בקשר להקלטות, היום כולם יודעים את זה, גם שרת המשפטים".

על ההאזנה נגדו אמר: "המשטרה לא יכולה להאזין לי. חוק חסינות חברי כנסת אומר שחבר כנסת חסין מפני האזנות סתר, אנחנו נבטל את כל ההקלטות האלו בבית המשפט".

"פגעו במשפחה"

ביטן התייחס לעדות של עד המדינה, חברו משה יוסף. "כנראה שהוא לא חבר טוב. יותר מזה אי אפשר להגיד. אנחנו חברים מ-2012, הוא היה חבר", אמר. "אני אומר דבר כזה: כל השימוש בעדי מדינה הוא מוגזם. עדי מדינה בדרך כלל משקרים כדי למלט את עצמם, זה כל העניין. זה קורה בכל המקרים ולכן זה לא מעיד על העדות שלהם".
אחד הדברים שפגעו במשפחת ביטן היה חקירת המשטרה לגבי מתנו החתונה של הבת ענבל, שנחשדו כשוחד לחבר הכנסת. אשתו, ח"כ ביטן, חגית אמרה בראיון: על כל החקירה אין לי מילים, אבל החתונה זו הדלפה שהתקשורת עברה את כל הגבולות. אני נפגעתי בשביל בני הזוג, איך אפשר לעלות על הדעת דבר כזה?"
ביטן: "זה פגע במשפחה. הם נפגעו קשה. זה לא נעים שהתמונות שלך מתפרסמות בעיתונים. מה היא קשורה לעניין? כואב לה שתוקפים את אבא שלה. מה היא עשתה בחתונה? היא בסך הכל התחתנה. זה דבר לגיטימי לקבל מתנות בחתונה".
"לחבר כנסת יש זכויות כמו לכל אדם רגיל. הזכות לחפות היא זכות ממדרגה ראשונה. זה שחוקרים אותי לא אומר שהורשעתי. אם לא הייתי ח"כ לא היו חוקרים אותי". 
ביטן הבהיר כי יתמודד בפריימריז של הליכוד בלפני הבחירות הבאות. אני יכול לתרום לפעילות הציבורית לאור האג'נדות שלי. אני צריך לעבור את הצונאמי הזה ואחרי שאעבור אותו הכל יסתדר". על המטרה הפוליטית שלו, אמר חבר הכנסת כי "אין לי יעד כרגע. הייתי צריך להיות שר ובעקבות החקירה נחסמתי. היעד שלי כרגע זה לצאת זכאי".