משבר חדש-ישן: סגנית שר החוץ, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, התראיינה הבוקר (חמישי) ברשת ב' והתייחסה למשבר שפרץ בין ישראל לטורקיה בעקבות האירועים סביב גדר המערכת ברצועת עזה. "ארדואן הוא רודן שידיו מגואלות בדם. אי אפשר היה לעבור לסדר היום על מה שקרה. בחרנו לנקוט בשלב ביניים, ולא בדרך קיצון", אמרה סגנית השרה.



חוטובלי פירטה כי ישראל אף שקלה צעדים חריפים יותר מול טורקיה, ואמרה כי "לאחר התייעצויות רבות, כולל עם רה"מ, הוחלט שפניניו לא לניתוק היחסים עם טורקיה. זו מדינת ענק מאוד חשובה במרחב. כל נתיבי הטיסה שלנו עוברים בטורקיה. יש מסחר גדול איתם, ויש שם קהילה יהודית גדולה שצריכה את הגב הישראלי. צריך לשמור על כל זה".





"ניתקנו את הקשר בין טורקיה לרשות הפלסטינית"

בנוסף לכך התייחסה חוטובלי ליוזמות להכיר השואה הארמנית, ואמרה כי מדובר בעניין שהוא בראש ובראשונה מוסרי. "המטרה שלנו היא לא אצבע בעין", הבהירה סגנית השרה,  "יש עניין ערכי סביב השואה הארמנית והעם היהודי צריך להיות רגיש לזה. הנושא הזה צריך להיבחן בקפידה. התכוונו להעביר מסר מאוד חזק לטורקים ובגירוש הקונסול שלהם בירושלים ניתקנו את הקשר החשוב להם לעיר ולרשות הפלסטינית. אסור לעבור על ההתנהלות שלהם על סדר היום. העברנו לטורקים את המסר שלנו".

מוקדם יותר התראיין לרשת ב' השר לביטחון פנים ואמר כי צריך לנקוט בפעולות מרחיקות לכת נגד טורקיה. על פי השר, על ישראל "לבודד את טורקיה בזירה הבינלאומית, לחשוף את פרצופו האנטישמי של ארדואן, לקדם הקמה של מדינה כורדית בצפון סוריה ולהכיר סופית בשואה הארמנית" .