עימות בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימו עודה, בעקבות הסערה שפרצה לאחר ההפגנה של ערביי ישראל בחיפה אתמול. לטענת המפגינים, השוטרים נקטו כלפיהם באלימות, ומנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, שנעצר ולאחר מכן אושפז בבית החולים עם רגל שבורה למרות שבעת מעצרו הוא נראה עומד על שתי רגליו. סרטונים מבית החולים מראים את ח"כ עודה מקלל שוטרים ומכנה את קצין המשטרה במקום "אפס" ו"זבל".



שר הביטחון צייץ כי "כל יום שאיימן עודה ושות' מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון של רשויות האכיפה. מקומם של המחבלים האלה הוא לא בכנסת אלא בכלא. הגיע הזמן שישלמו את המחיר על מעשיהם". 

ח"כ עודה מקלל שוטרים

חבר הכנסת עקץ אותו בתגובה בטוויטר: "חבל שלא צייץ שתוך 48 שעות אני בכלא - אז בכלל הייתי יודע שאין מה לדאוג".


גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) התייחס לאירוע: "אנחנו מכירים את ג׳עפר פרח מפעילותו העניפה בכנסת. איש שיחה וגם לעתים איש ויכוח אבל בטח לא אלים, כזה שיכול לסיים מעצר עם שברים ברגליו. זכות ההפגנה בישראל שמורה לכולם ואסור לשכוח שהיא זכות יסוד. לכן, יש לקיים בדיקה רצינית ולתת לציבור תשובות מלאות על שאירע".


מוקדם יותר פנה ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), לשגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואלה ז'ופרה, וביקש את התערבותו נוכח האלימות המופרזת, לטענתו, בה מתייחסת המשטרה למפגינים נגד מדיניות הממשלה בעזה ונגד העברת השגרירות האמריקאית, וכן המעצרים שהיא מבצעת, לרבות מעצרו של  פרח. ג׳בארין הדגיש את זכותו של הציבור הערבי להביע מחאה פוליטית, ואמר כי קיימות הנחיות מהדרג הפוליטי לדכא את המפגינים ולסתום פיות. 

מח"ש נכנסת לתמונה. גם היועמ"ש?

בתוך כך, המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את המידע שהגיע אליה בדבר שימוש לכאורה בכוח מצד שוטרי תחנת חיפה נגד מפגינים אמש. למח"ש הגיע מידע כללי, בו נטען על שימוש בכוח והתנהגות אלימה לכאורה של שוטרים נגד אזרחים. כמו כן, הוחלט לפתוח בבדיקה של אמינות המידע ומה היו האיורעים שקדמו לשימוש לכאורה בכוח.
בסרטונים שהופצו ביממה האחרונה מתועד ח"כ איימן עודה כשוא מקלל ומשפיל קצין משטרה ושוטרים שביקשו ממנו לעזוב את בית החולים. עודה השתמש במילים בוטות נגד קצין המשטרה וכינה אותו "זבל", אפס, מי אתה בכלל". הוא סירב לעזוב את המקום, למרות הוראה של קצין המשטרה. אירוע זה נבדק גם הוא, כך עולה, על ידי המשטרה, אולם חקירה תיפתח אם וכאשר יתקבל האישור מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט, כמתחייב במקרה של חבר כנסת הנהנה מחסינות. רק אם תוסר חסינותוף תוכל המשטרה, במידת הצורך, לעצור אותו או לפתוח בהליך מחמיר.