האם שורטט לראשונה קשר בין ה־BDS לבין הפעיל החברתי מני נפתלי, שמפגין נגד השלטון בישראל? איתמר פליישמן, עורך תוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, הביא היום (שני) מידע חדש שממנו עולה כי קיים קשר שכזה, וייתכן גם כי מעורבים בו כספים. לפי הדיווח, המקור הכספי הוא קרן הענק 'טיידס', שנתמכה בסכומי עתק על ידי המיליארדר ג'ורג' סורוס, שתומך בארגוני שמאל ומבקר בתכיפות את הממשלה ומדיניותה. 'טיידס' מוגדרת בחלק ממדינות העולם כקרן שנויה במחלוקת, והיא העבירה מאות אלפי דולרים לארגוני BDS.

בשנה האחרונה הקימה הקרן מעין שלוחה בישראל, במימונה, תחת השם 'הברית הישראלית'. על פי המידע שהגיע למערכת התוכנית, מתקיים שיתוף פעולה בין 'הברית הישראלית' לנפתלי. "התמונה של נפתלי מופיעה באתר 'הברית הישראלית'", אמר פליישמן, "ובעמוד הפייסבוק של הארגון אף נכתב: 'אנחנו ומני אומרים לכם: זה הזמן לצאת לרחובות ולאקטיביזם כדי לנקות את השחיתות השלטונית'".

 

בהמשך סיכם פליישמן ואמר: "כסף זר שנכנס לישראל במאות אלפי דולרים מסייע להפגנות האלה בפתח תקווה בשביל להפיל את השלטון". מנפתלי נמסר בתגובה כי אנשי העמותה "סייעו לנו רק בידע", זאת על פי פליישמן אחרי שקודם לכן הוא גם אישר כי העמותה סייעה בעבודות דפוס ובמשימות שונות נוספות.
בעמותה מכחישים - ומגבים את נפתלי. שי כהן, מנכ"ל 'הברית הישראלית' אישר כי 'טיידס' תומכת בארגון, אך טען: "לנו אין קשר לג'ורג' סורוס, לא קיבלנו ממנו שקל בשום דרך - גם לא דרך 'טיידס'". על הקשר בין העמותה למני נפתלי אמר כהן כי "נפתלי הוא גיבור ישראלי אמיתי, אזרח מעורר השראה, שלקח על עצמו את כל הסיכון בשם ערכים מאוד בסיסיים של טוהר המידות, ואנחנו גאים לעבוד איתו". הוא לא אישר כי מימן באופן ישיר או עקיף את ההפגנות.
במהלך השיחה, שעלתה לטונים צורמים, אמר סג"ל כי "'המאבק נגד השחיתות' הוא בולשיט. יש פה ניסיון להפיל את הממשלה בכל דרך - ואתם מסייעים לו. אתה לא סומך על מערכת אכיפת החוק בישראל, ואני לא סומך עליך".

עריכה: יניב מורוזובסקי