אירוע חמור: כתובות נאצה רוססו היום (שני) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על קירות הישיבה הישיבה התיכונית לאומנויות ומדעים "בר אילן" שבתל אביב. בין היתר, נכתב: "ביבי לגז", "כהנא מת" לצד הכתובת "ומה עם בנט?", "אין גאווה בכיבוש", "די לכיבוש", ו"תשוחרר פלסטין". מלשכת בנט נמסר בתגובה כי "עולם כמנהגו נוהג - השונאים ימשיכו להכפיש, ואנו נמשיך לעשות. השר בנט ימשיך לפעול למען מדינת ישראל ויקדם את עמדותיו ללא חשש".



בפוסט שפרסם הרב בני פרל, הוא כתב: "אח... אילו היינו מסגד... היו באים תג מאיר ונותנים לי פרח. היה נשיא המדינה נושא משא לבני עמו, הייתה התקשורת רחומה ומלטפת, הייתה משטרת ישראל, השב"כ המוסד וה-CIA סוגרים עניין בחדר חקירות אפל, הייתה עיריית תל אביב משפצת, מנקה, ומוסיפה כמה זוזים. אבל... אנחנו ישיבה".



לפני כשלושה ימים בלבד העיתון הגרמני "זידוייטשה צייטונג" הודיע על פיטוריו של הקריקטוריסט, דייטר הניטסץ' בן ה-85, לאחר שהאחרון אייר קריקטורה שבה מוצג ראש הממשלה בנימין נתניהו מכריז "בשנה הבאה בירושלים" על במת האירוויזיון, תוך שהוא מחזיק בטיל שעליו מופיע מגן דוד, כשצעיף מגואל בדם על כתפיו.





בהחלטה זו הביא העיתון לסיומה של העסקתו של המאייר, שעבד בגוף התקשורת במשך כעשור. העורך הראשי של העיתון, וולפגנג קראך, טען כי הסיבה לפיטוריו הייתה "חילוקי דעות שלא ניתן לגשר עליהם", תוך שימוש ב"הדבקת תוויות אנטישמיות".



בתגובה אמר המאייר כי הוא "לא מתחרט על הקריקטורה", וציין כי הוא לא מקבל את הטענות נגדו בגין אנטישמיות. "מובן שאני מצטער אם מישהו נפגע ומבין עד כמה הנושא הרגיש, אך אני לא מרגיש אשמה"



כשבועיים לפני כן פורסמה תמונה של יו"ר הכנסת, יואל יולי אדלשטיין, בה הוא הוצג בדמותו של אדולף היטלר, לצד הכיתוב: "יואל יולי-היטלרשטיין", זאת לאחר העימות המתוקשר בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט מירי רגב, סביב נאומו של רה"מ בטקס הדלקת המשואות.



מי שהעלה את התמונה הוא אשר יקו, צעיר ישראלי המתגורר בארצות הברית, פעיל ימין קיצוני, שבעבר העלה תמונות שטנה של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה והמפכ"ל רוני אלשיך. השרה רגב אמרה לאחר האירוע כי היא "מגנה של שימוש בסמלים שכאלה".