על רקע סערת ההפגנות בחיפה, כינה היום (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) את המפגינים הערבים בחיפה "גיס חמישי", וקרא "להוציא את איימן עודה וחבריו מחוץ לחוק". בפתח דבריו, בישיבת סיעת ישראל ביתנו, הוא התייחס לאירועים האחרונים בחיפה ואמר כי "ראינו תופעה שבה אזרחים של מדינת ישראל מתייצבים לצד חמאס ונגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון".



"אפשר להתפלסף על חופש הביטוי, אבל אני לא מציע לברוח מהמציאות. מדובר גיס חמישי לכל דבר ועניין", קבע ליברמן, שהסביר: "מדובר באיימן עודה שלא רק גידף שוטרים, אלא שלא בא להשתתף בהלוויה של שמעון פרס, אך הגיע לאזכרה של ערפאת באותו שבוע".



איימן עודה. צילום: מרק ישראל סלם
איימן עודה. צילום: מרק ישראל סלם



"מדובר באיימן עודה שסירב לחתום על הסכם עודפים עם מרצ ולגנות רצח של שני שוטרים דרוזים על הר הבית, וכך גם כל חבריו", הוסיף ליברמן. "אחד מהם הוא אדם שהבריח טלפונים למחבלים בכלא, ואחר הוא זחאלקה שאמר שדגל ישראל הוא סמרטוט ושהוא מעדיף למות ולא לשיר את ההמנון".



"מדובר בכשלון מערכתי", הצהיר שר הביטחון. "אני מציע לרשויות החוק ולח"כים להוציא את איימן עודה וחבריו מחוץ לחוק". על טענות של ג'עפר פרח שטוען כי שוטר שבר את ברכו במעצר בחיפה, אמר ליברמן: "אסור שנסיט את תשומת הלב מהדבר העיקרי. באה קבוצה גדולה והתייצבה לצד החמאס ולא הביעה סולידריות כלפי קורבנות הטרור בישראל, אלא רק כלפי מחבלים. לא צריך לטייח את הדברים".



ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, מסר בתגובה: "השרים ליברמן וארדן האמונים על ביטחון החוץ והפנים של אזרחי ישראל מכוונים את הכוונות היישר אלינו ואל כלל הציבור הערבי. תחת חסותם איחולי "מוות לערבים" הופכים לדבר שבשגרה. אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר? זוהי מתקפה משולבת". עוד הוסיף עודה, כי "ההסתה המשולהבת של שרי הממשלה הקוראים לנו מחבלים, אויבים מבפנים, ומאיימים לשלוח אותנו לכלא -המילים האלו מוצאות את דרכן בסופו של יום לשטח, כשאזרחים מקללים אותנו במרחב הציבורי וכששוטרים מרשים לעצמם לשלול מאיתנו באלימות את זכות הביטוי והמחאה, ומתייחסים אלינו כאל אויב שיש להגן מפניו ולא להגן עליו".