האם התקיים קשר בין ניצב יורם הלוי לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו? הכתב הפוליטי של 'הארץ', חיים לוינסון עדכן לגבי הסערה בצמרת במשטרה: "למיטב הבנתי המפכ"ל רוני אלשיך הגיע למסקנה, סביב פרשת המגנומטרים, שליורם הלוי יש ציר מחבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שטען שההחלטה להציב מגנומטרים בכניסה להר הבית לא עברה דרכו וסתרה את החלטת הקבינט שהתקבלה כמה שעות קודם לכן". כשנשאל אם ראה הוכחות לקשר הזה השיב: "לא. טענתי במאמר שזו עמדתו של אלשיך. אם הייתי יודע יותר הייתי כותב אחרת".

הפרשן הפוליטי של 'חברת החדשות' עמית סגל התייחס גם הוא לפרשה ותקף בחריפות את המפכ"ל: "אני יכול לומר לך שהמפכ"ל משקר. מהפרסום של 'הארץ' היום עולה דבר מוזר, בחודש יולי האחרון טען המפכ"ל שניצב במשטרה מנהל קשר בלתי ישיר עם ראש הממשלה, למה הנושא הוצף רק לפני שבוע- שבועיים. למה ידיעות דולפות לעיתונאים בזו אחר זו בצורה מתואמת? בימים אלו נפתח באופן לא רשמי המירוץ למפכ"לות כשישנם שני מתמודדים - יורם הלוי ורוני אלשיך, שלא ויתר על האופציה להמשיך בתפקיד לשנה רביעית, במידה והוא לא יקבל את התפקיד הוא ינסה לייצר נרטיב שאם כהונתו לא תוארך זה יהיה נצחונו של בנימין נתניהו והשפוט שלו גלעד ארדן".

"למה אני בטוח שאלשיך לא דובר אמת?", הוסיף סגל, "כי הוא זה שהביא לדרגת אומנות את הדפוס לפיזור עננת שמועות מלוכלכת המסתיימת בלא כלום. במהלך פרשת 'אום אל חיראן' המפכ"ל עמד מעל קברו של השוטר שנהרג וטען שמי שהרג אותו הוא מחבל בן מוות בעוד שחקירות מח"ש העלו תוצאה אחרת. לאחר מכן בראיון ל'עובדה' טען המפכ"ל שנתניהו שכר חוקרים פרטיים כנגד חוקריו של ראש הממשלה, אותם חוקרים שבוחנים גם תיקים נוספים. מדוע הוא טען שמדובר בחוקרי נתניהו ולא בחוקרי דוד ביטן או חוקרי בזק? כי הוא רצה לקשר את הנושא לנתניהו. כעת אנחנו מגיעים לפרשה הזו. העובדה שכעת דנים על האייטם שני כתבים פוליטיים ולא כתבים לענייני משטרה מעידים על כך שמישהו בצמרת התבלבל מאוד"

חיים לוינסון תהה מדוע השר לביטחון פנים לא מנצל את ההזדמנות להתנפל על הפרשה. "המפכ"ל טען טענה חמורה ואני מסכים עם עמית שההתכחשות של המפכ"ל לדברים שלו עצמו היא שקר. השר ארדן יכל למנות שופט בדימוס לחקור את הנושא ולקרוא לאלשיך לבדיקת המידע שיש ברשותו לגבי יורם הלוי וכך לדעת מי צודק ומי משקר". סגל הוסיף לסיום: "זה יגמר בכך שכהונתו של אלשיך לא תוארך. גם אם ארדן היה מעוניין להאריך את הכהונה אני בספק אם היה זוכה לרוב מהממשלה ולכן מאוד סביר שהמפכ"ל הבא יהיה ניצב מכהן או ניצב טרי בדימוס. לא יהיה מפכ"ל חיצוני במאה השנים הקרובות".