בית המקדש במקום כיפת הסלע: אירוע שצפוי לחולל סערה אירע היום (שלישי) בביקור שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. במהלך שהותו בעיר, בסיור שערך במכון המסייע לילדים הסובלים מקשיי למידה, קיבל השגריר מידי פעיל בארגון אחיה תמונת ענק בה מופיעה ירושלים, כשאת מסגד אל אקצא - מחליף בית המקדש.

בהנהלת ארגון אחיה ביקשו להתנצל על האירוע ואמרו: "איש צוות מטעם ארגון אחיה הגיש תמונה לשגריר שלא על דעת אחיה, השגרירות והשגריר. ברצוננו להודות לשגריר מר דוד פרידמן ואנשי הצוות בשגרירות על המקצועיות והאדיבות שהקרינו בביקור באחיה כדי להאיר את עבודה החשובה ומשנת החיים שאנו עושים. לצערנו כל אירוע הועם על ידי מעשה פוליטי זול, איש הצוות שאחראי לכך זוהה ומתנצל ואנחנו נטפל בנושא באופן פנימי בארגון. אנחנו רוצים שוב להודות לשגריר על הזמן שלו ומתנצלים מעומק הלב על התקרית שניתן היה למנוע".

גורם בשגרירות האמריקאית הגיב למקרה וציין כי "דרשנו מהארגון להתנצל על שהתירו לצוות שלהם להציג לשגריר את התמונה השנויה במחלוקת הזאת. מדיניות ארצות הברית היא ברורה: אנו תומכים בסטטוס קוו בנוגע להר הבית".
חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כתב בתגובה לאירוע בחשבון הטוויטר שלו: "המטורף הזה רוצה להביא שלום...טוב שלא מיקמת שם את השגרירות". 

פרידמן ותמונת בית המקדש. צילום: ישראל כהן,כיכר השבת



צילום: ישראל כהן, כיכר השבת




האירוע בו מעורב פרידמן, שצפוי להרגיז את הפלסטינים, לא יהיה הראשון לעשות זאת. במרץ האחרון, תקף יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את השגריר האמריקאי וקרא לו "בן כלב". את דברים אמר אבו מאזן בכנס שערך ברמאללה בתגובה לביקורת שהטיח פרידמן ברשות, לאחר שהיא נמנעה מגינוי סדרת הפיגועים שאירעה זמן קצר לפני כן. 
 
בנאום שאל אבו מאזן, בהתייחסו לדבריו של פרידמן שיצא להגנת המתנחלים: "ארצות הברית נתנה לגיטימציה להתנחלויות, כך עשו גם בכירים אמריקאים ובראשם השגריר שלהם בתל אביב. דיוויד פרידמן אמר 'הם בונים על האדמות שלהם'. יא בן כלב, הם בונים על האדמות שלהם? הוא בעצמו מתנחל ומשפחתו מתנחלת", אמר אבו מאזן.