רוצים להתחתן בנישואים אזרחיים בארץ ולחסוך מעצמכם טיסה לקפריסין או לפראג? הצעת חוק חדשה שיזמו חברות הכנסת קסניה סבטלובה ויעל כהן פארן (המחנה הציוני) מבקשת להפוך את אילת לעיר הנישואים האזרחיים של מדינת ישראל. בדברי הסבר להצעת החוק, שהונחה השבוע על שולחן הכנסת, נאמר כי מוסד הנישואים האזרחיים  בישראל אינו מעוגן כיום בחוק, וזאת בניגוד למדינות דמוקרטיות רבות ברחבי העולם שבהן נישואים אזרחיים הם בגדר חובה, עוד לפני שנערך הטקס הדתי. 
"מדינת ישראל נוהגת באופן אמביוולנטי ביחס לנישואים אזרחיים, כאשר מחד גיסא אינה מכירה בהם כמוסד חוקי ולגיטימי בתחומה, ומאידך גיסא נוהגת להכיר בבני זוג ישראלים, שנישאו בטקס אזרחי בחו"ל, כזוג נשוי לכל דבר. נראה כי יש מקום לעגן בחוק את הנישואים האזרחיים גם בישראל", טוענות שתי הח"כיות.
חברות הכנסת מוסיפות כי בני זוג ישראלים רבים בוחרים להינשא בנישואים אזרחיים מעבר לים וזכותם הדמוקרטית להתחתן בדרך שבה הם חפצים בשטח מדינת ישראל נמנעת מהם. הן מציעות לאפשר לזוגות לממש את זכותם להנשא בטקס אזרחי בישראל, אולם כדי שלא לפגוע בסטטוס קוו הנהוג בארץ,יוכלו טקסי הנישואים האזרחיים בישראל להתקיים בתחומה המוניציפאלי של העיר אילת בלבד.


אילת, עיר תיירות הפנים המובילה בארץ, מוחרגת כיום מהיטל המע"מ ובשנים האחרונות אף הוצע להקים בעיר את הקזינו הראשון בישראל. ברוח זו, סבורות סבטלובה וכהן פארן, ראוי להחיל את מוסד הנישואים האזרחיים בישראל בתחומה המוניציפלי של העיר אילת. באופן שעשוי לתרום להאצת פיתוח התיירות ולחיזוק כלכלתה של עיר הנופש הדרומית.