פוליטיקה פנימית או האירועים בעזה? ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ ביטל היום (רביעי) את הגעתו לישראל בסוף השבוע הקרוב. הוא היה אמור להגיע בסוף החודש להשקת העונה המשולבת ישראל-צרפת, פרויקט תרבות בין ישראל לצרפת. מטעמו נמסר כי הגורם לביטול הוא "עניינים פנים צרפתיים", עם זאת, גורמים ישראלים בכירים מסרו: "אנחנו מנסים לברר קצת יותר".
מדובר בפרויקט תרבות אשר במסגרתו, בין היתר, הצגות צרפתיות יופיעו בארץ ולהיפך. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור היה להגיע לאירוע הפתיחה ביום שישי הקרוב. האירוע הרשמי, הראשון שמתקיים במסגרת הפרויקט, אמור לכלול קוקטייל ותערוכה של האמן הצרפתי כריסטיאן בולטנסקי. ראש הממשלה נתניהו אמור לבקר בצרפת בעוד שבועיים ולפגוש את הנשיא עמנואל מקרון, גם כן במסגרת העונה המשולבת.

מוקדם יותר היום דווח כי שר החוץ של אנגולה מנואל אוגוסטו פיטר שני דיפלומטים בכירים לאחר שהשתתפו בטקס פתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים. ג'ואקים דו אספיריטו סנטו, המנהל האזורי לאפריקה ולמזרח התיכון, וג'ואו דיוגו פורטונטו, בכיר בשגרירות אנגולה בתל אביב, פוטרו מתפקידם בשל "אי עמידה בנהלים ופגיעה בשמה הטוב של אנגולה בפני מדינות איתן נהנתה מיחסים טובים באופן היסטורי".
 
התקשורת האנגולית דיווחה כי פורטונטו השתתף בטקס פתיחת השגרירות בירושלים באישורו של אספיריטו סנטו וכי הדבר עמד "בניגוד להחלטת הממשלה". כזכור, משרד החוץ הזמין לאירוע 86 דיפלומטים המשרתים בישראל, אך רק כמחציתם הגיעו לאירוע. 
 
בעוד שנציגי מדינות מערב אירופה החשובות נעדרו מהטקס, מי ששברו את הקונצנזוס האירופי היו שגרירי רומניה, הונגריה, צ'כיה ואוסטריה, שהודיעו כי יגיעו על אף עמדת האיחוד האירופי, שלפיה העברת השגרירות לירושלים פוגעת במאמצים להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים.