המרוץ למפכ"לות טרם נפתח רשמית, אך מאחורי הקלעים הוא כבר החל לבעבע. אחד השמות הראשונים שצפו כמועמדים לתפקיד הוא זה של יורם הלוי, שלאחרונה נטען כי הוא מקורב לזוג נתניהו. ראש אגף המבצעים ומפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס אריה עמית, התייחס היום (שלישי), בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, לאפשרות שמינוי המפכ"ל נגועה בשיקולים זרים.



"אני מציע לבדוק את ההיסטוריה של מדינת ישראל ולבחון את החריקות ביחסים בין מפכ"ל המשטרה לשר לביטחון פנים ולראש הממשלה", אמר עמית בפתח דבריו.



לטענתו, "בשנים האחרונות מי שאמור היה להנהיג את המדינה, לכלך אותה במעט בתחום הפוליטי, ונותרנו עם סכנת הזדהמות. פיקוד המשטרה מנסה להתרחק מכך, אך לדאבוני לא תמיד בהצלחה גדולה".



 


ענת דוידוב התייחסה לדבריו, ואמרה כי "הציבור מסתכל על הדבר הזה ולא תמיד מבין מה קורה שם. מי שצריך לעמוד בראש משטרת ישראל צריך להיות האיש הכי נקי והכי פחות מעורב פוליטית, אצלנו כל דבר נוגע בכל דבר. איפה שאתה לא שם את האצבע אתה מוצא לכלוך".

"נכון", השיב ראש אגף המבצעים לשעבר במשטרה, שהסביר: "המנהיגות של מדינת ישראל, במקום לשים את הגבול בין הפוליטיקה לאנשי המעשה, דוחפת אצבעות לתוך המערכות הללו מתוך טעמים אישיים. יש קצינים שמבקשים שירפו מהם ויש כאלה שזה דווקא נוח להם. המפכ"ל שלנו נקי וחף לגמרי מפוליטיקה. עצם העובדה שהוא הוגדר בעיניי מפלגת הליכוד כבוגד, מעידה המון על כך שהוא עושה את מלאכתו כראוי".