בצל סערת ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא שטען כי הוכה במעצר על ידי שוטרים, הצהיר היום (רביעי) העיתונאי גיא פלג, בתכניתו ב-103FM, כי "ג'עפר פרח הוא לא אויב שלי, אלא אח שלי", וסיפר כי השניים למדו יחדיו באוניברסיטת חיפה. 



בשיחה עם מאזין הסביר פלג כי "כשליווינו את אירועי הגדר, אי אפשר היה לשפוט בדיעבד את מה קרה שם. ברגע הראשון אפילו דובר צה"ל לא טען שהם אנשי חמאס. דובר צה"ל, שהוא מקור לגיטימי, טען בתחילה שעשרה מתוך המפגינים הם אנשי חמאס, ומזה יכולת להבין שאולי חמישים מהם לא אנשי חמאס אלא מפגינים".



"לי אכפת מאוד מהדו קיום בחיפה", המשיך. "מכבי חיפה גרמה לבן שלי לאהוב הכי הרבה את טאלב טוואטחה. זה ילד שגדל בתל אביב ואוהב את מכבי חיפה והגיבור ילדות שלו ערבי ישראלי שגדל בג'אסר א-זרקא".



 


"יש לי יתרון עליך", הסביר גם כתב המשפט של "חברת החדשות": "אתה מנתניה ואני מחיפה. אני למדתי עם ערבים ישראלים באוניברסיטת חיפה ואני מכיר אותם". 

בתגובה לדברי המאזין, לפיהם התקשורת הישראלית תומכת באויב, אמר פלג כי "התקשורת הישראלית מאוד לויאלית לישראל ולערכיה, זה הקוד השולט בה".

כשהמאזין טען כי הנחת היסוד של כלי התקשורת הישראלים היא "שישראל תמיד לא בסדר", ענה איש התקשורת: "הנחת היסוד הייתה שהמספר 60 הוא בעייתי".