האם ישראל וחמאס בדרך להודנא שתביא לפתרון המשבר ההומניטארי ברצועת עזה? על פי דיווח של אלון בן דוד בחדשות עשר הערב (רביעי), יש כעת שתי הצעות על השולחן - מצרית וקטארית. מנגד, ישראל ויתרה על הדרישה לפירוז הרצועה והחזרת עזה לשליטת יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס 

על פי הדיווח, ישראל דורשת הפסקה מוחלטת של ירי רקטות, הפסקה מוחלטת של חפירת מנהרות, שמירה על הפרימטר הביטחוני ופתרון לסוגיית השבויים והנעדרים. בתמורה, ישראל תקל משמעותית במעברים לעזה, כולל כניסת פרויקטים וסחורות לרצועה בתנאי שלא ישמשו להתעצמות, ואילו המצרים יאפשרו הקלות במעבר רפיח.

עוד נאמר בדיווח, כי לדברי גורמים ערביים הודנא היא אינטרס גם של מדינות ערב המתונות וכי קהיר תיקח חלק בפיקוח על יישום ההסכם. עם זאת, הם הביעו חשש של שאבו מאזן והרשות הפלסטינית לא יתמכו בהסכם כי הדבר מיישם הסכם בין ישראל לחמאס ומתעלם מהרשות הפלסטינית. בתוך כך, בכאן דווח כי ישראל העבירה מסר מאיים לאבו מאזן, לפיו אם לא יעביר את המשכורות לפקידים ברצועת עזה, ישראל תקזז את כספי המסים שהיא מחזיקה אצלה עבור הרשות הפלסטינית. 

הנושא של עזה מאוד מטריד את הממשל האמריקאי והם רוצים להשיג רגיעה בעזה ומענה למצב ההומניטארי, דווח בחדשות עשר. האמריקאים רוצים למצוא נתיב התקדמות בעזה עוד לפני הצגת מתווה השלום של הנשיא טראמפ והממשל האמריקאי לוחץ על מדינות ערב לומר פומבית שהאחריות למצב בעזה נופלת על חמאס.


ההצעות להודנא באות לאחר שבועות רצופים של עימותים על גדר הרצועה, שבשיאן נהרגו 62 בני אדם לפני כשבוע, ביום בו נפתחה השגרירות האמריקאית בירושלים.

בראיון בשבוע שעבר לרשת CBS, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אין מקום לשיחות עם חמאס, ואמר כי "כל עוד הם מבקשים להשמיד אותנו, על מה נדבר?", והבהיר כי מנהיגי ארגון הטרור לא חסינים להתנקשויות.