בדרך להישג דיפלומטי נוסף? שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ העריך הערב (רביעי) בראיון בלעדי בסוכנות רויטרס כי "ארה"ב עשויה להכיר בקרוב בריבונותה של ישראל ברמת הגולן", זאת לאחר שבירושלים דחקו בממשלת טראמפ לעשות זאת לאחרונה. בבית הלבן לא הגיבו לדברי השר.



במסגרת דבריו אמר כ"ץ כי ההצעה הישראלית לאמריקאית נמצאת כעת בראש סדר היום של הישראלים, במסגרת השיחות עם האמריקאים. חבר הקבינט הביטחוני הציג את הצעת הגולן כהרחבה פוטנציאלית של ההחלטות האחרונות של טראמפ, בניסיון להתמודד נגד ההתפשטות האזורית של איראן במזרח התיכון.



"זהו הזמן המושלם לעשות מהלך כזה", הצהיר השר, שהוסיף: "התגובה הכי מכאיבה שאפשר לתת לאיראנים היא הכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן, בהצהרה נשיאותית, תוך עיגון המהלך בחוק".  המסר לטהרן, לדברי כ"ץ, הוא: "אתם רוצים לפגוע בברית בין ארה"ב לישראל כדי לתקוף את ישראל, אבל תשיגו בדיוק את ההפך".



טראמפ ונתניהו. "שוחחו על הנושא". צילום: רויטרס
טראמפ ונתניהו. "שוחחו על הנושא". צילום: רויטרס



לפי השר, הנושא, שכבר עלה בשיחת נתניהו עם טראמפ בבית הלבן בפברואר 2017, נמצא כעת בדיונים ברמות שונות של הממשל האמריקאי וחברי קונגרס. "אני מניח שיש הסתברות גבוהה שזה יקרה", הוא הסביר, "תנו לזה כמה חודשים".



כשנשאל האם רוסיה תתנגד למהלך מסוג זה, אמר: "הם לא יעשו את זה, הם לא צריכים לתמוך בזה. ההישרדות של אסד חשובה להם יותר כי סוריה חלשה". 



בכיר בשגרירות ארה"ב בישראל אמר בתגובה לדברי שר המודיעין כי "אנחנו לא דנים במדיניות הדיפלומטית שלנו בתקשורת".