השר נגד המפכ"ל ראש בראש: השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס היום (חמישי) בגל"צ לאמירתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמש, לפיה דעת המשטרה בעניינים ביטחוניים נשמעת פחות מבעבר. "האמירה הזו מאוד מטרידה. המפכ"ל צודק שהמשטרה בחזית המאבק בטרור, אבל אני חייב לומר שאני לא מבין את אמירתו על עמדת המשטרה בעניינים ביטחוניים. בניגוד לדבריו, עמדת המשטרה מושמעת בדיונים אצל ראש הממשלה על ידי נציגי משטרה בכירים שמוזמנים לדיונים". 



השר התייחס גם לאמירת המפכ"ל לפיה הוא אינו מגיע לדיונים: "ש לי מזכיר שהוא תת ניצב במשטרה, יש נציג של המשטרה במטה ללוחמה בטרור וגם המפכ"ל מוזמן מדי פעם לדיונים כמו בנושא המגנומטרים או נושא הדרום. אני חייב להגיד שאני לא מסכים עם האמירה הזו. אני לא זוכר שסוגיה כזו הועלתה בשיחה בינינו". 

ארדן, אלשיך וניצב יורם הלוי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ארדן, אלשיך וניצב יורם הלוי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארדן התייחס גם לסוגיית הארכת כהונת המפכ"ל אלשיך לשנה רביעית: "ראו חברים, קודם כל אני מבהיר שהמפכ"ל מתמנה על יד הממשלה ואני לא התחלתי להתעסק עוד עם זה. כשמתחילים להתעסק בסוגיה, אז קודם כל מגבשים עמדה ומקבלים החלטה לגבי כל התרחישים. אני לא חושב שמפכ"ל משטרה צריך לדבר בכנס ציבורי דרך התקשורת אלא בדיאלוג בינינו". 

ארדן התייחס לעימות אתמול בכנסת בינו לבין ח"כ עיסאווי פריג', שגלש לגידופים. "יש להצטער כי כלי התקשורת הציגו באופן מעוות מה שנאמר שם. פריג' עלה לדוכן והקריא מהעיתון ניבולי פה וגסויות שאני לא אחזור עליהם. הוא עצמו התנצל. הוא התכוון להטיל רפש ולהציג את כלה שוטרים באופן מבזה  ושאלתי אותו האם זה מאפשר לו להתנהג כמו בהמה", הסביר השר.