ברקע הדיווחים על ההפצצה ישראלית בסוריה ביום חמישי האחרון, בהם נטען כי הותקף בסיס של חיזבאללה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל פועלת נגד העברת נשק לארגוני הטרור על ידי איראן. "אנו פועלים כדי למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. במקביל אנו פועלים נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה נגדנו, וכן אנחנו גם פועלים נגד העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון או ייצורו בלבנון. כל הנשק הזה מיועד נגד מדינת ישראל וזכותנו, מתוקף הזכות להגנה עצמית, למנוע את ייצורו או העברתו", אמר רה"מ.
עוד ציין נתניהו בנושא כי "המשטר בטהרן הוא הגורם המרכזי שמערער את היציבות במזרח התיכון. והמערכה נגד תוקפנות שלו לא הסתיימה, אנחנו עדיין בתוכה". 

בנוסף אמר ראש הממשלה כי במהלך בסוף השבוע הוא שוחח עם מזכיר המדינה מייק פומפאו. "אמרתי לו שאני מעריך מאוד את העמדה הנחושה שהממשל האמריקני מגלה נגד הסכם הגרעין עם איראן, ונגד התוקפנות האיראנית באזורנו".

על פי הדיווחים בתקשורת הלבנונית ביום חמישי האחרון, מטוסי הקרב הישראלים התמקדו בשלושה או ארבעה מוקדים מסוימים בפאתי שדה התעופה הצבאי א-דבעה בסוריה - מרכז הפיקוד, חדרי המבצעים, צריפים צבאיים ומשרדים של כוחות ההגנה האווירית של חטיבה 72 של צבא סוריה, אשר מפעילה את מערכת טילי S-200. התקשורת הערבית דיווחה כי מדובר במרכזים העיקריים של פעילות חיזבאללה באזור המדובר. שדה התעופה הוקם ב-2013 כאחד מבסיסיו של הארגון בגבול בין סוריה ללבנון. 
נתניהו התייחס בנוסף לתקיפת צה"ל של עמדת תצפית של הג'יהאד האסלאמי בתגובה להנחת המטען בגבול הרצועה. "לא נסבול תקיפות נגדנו מרצועת עזה. חיל האוויר תקף אמש מטרות טרור בעומק הרצועה. והיום, לאחר שכוחותינו נטרלו מטען חבלה על הגדר, שוב הם פעלו נגד מטרות חמאס בקו המגע".

"צה"ל וכוחות הביטחון פועלים סביב השעון כדי להגן על מדינת ישראל, להגן על אזרחי ישראל, ולהגן על גבולות ישראל", הוסיף.