יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) התייחס היום (ראשון) בתכנית "מהדורה ראשונה" לסוגיית הארכת כהונת המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, ואמר כי "השר ארדן צריך להגיד את זה באופן ברור - אני לא רואה דרך להאריך למפכ"ל את הכהונה בשנה נוספת. הכהונה שלו צריכה להסתיים כפי שתוכננה". הוא הסביר: "המפכ"ל עשה טעות קשה בהתנהלות שלו מול התקשורת גם בראיון ל'עובדה' וגם עכשיו בכך שהוא בעצם הוא מנהל שיח עם השר דרך התקשורת".
לדבריו, הוא איבד את האמון של הדרג המדיני. "לנהל דרך התקשורת דיאלוג עם השר בעיני זה לא ראוי, ויהיה קשה מאוד לבנות אמון מחדש", הוסיף קיש, "שלוש שנים זה מספיק". הוא הסביר כי לא שוחח על הנושא עם ראש הממשלה. "לפי דעתי, רה"מ לא צריך להיות מעורב בבחירת המפכ"ל הבא", הסביר, "הגעתי לוועדת הפנים לפני ארבעה חודשים והבעתי בפניו את הביקורת על ההתנהלות התקשורתית הזו". הוא סיכם: "הדבר הנכון הוא שארדן יתמקד בבחירת מפכ"ל חדש".


 

כזכור, בשבוע שעבר אלשיך אמר במסגרת במסגרת ראיון במועדון העסקי-אקדמי באגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, כי לא יתנגד להארכת כהונתו אם יתבקש לכך, משום "שקדנציה של שלוש שנים קצרה מדי לשינויים". מלבד זאת, טען כי "בכניסתי לתפקיד נפגשתי יותר עם ראש הממשלה מאשר היום. לדיוני קבינט וממשלה אני מוזמן פחות היום וזה פוגע בנושאים הביטחוניים".
"אני לא עוסק בשנה הרביעית מסיבה מאוד פשוטה", הסביר אלשיך: "בסוף צריכים לזכור שלא ביקשתי להיות מפכ"ל משטרה. אני נהנה מכל רגע, אבל לא ביקשתי זאת. אם יציעו לי אני מאמין שאסכים. אני חושב שקדנציה של שלוש שנים קצרה מדי לשינויים משמעותיים".
כשנשאל על סערת יורם הלוי, לגביו טענו גורמים במשטרה כי קיים קשרים עם רה"מ, אמר: "אני לא מופתע מהשאלה. כי התרגלתי שאני פוגש בעיתונות נושאים שלא היה לי מושג על קיומם. אני לא מרכל עם עיתונאים על קצינים בכירים. על חלק מהתהליכים אסור לדבר, ובנוסף, יש בעלי עניין שרוצים לגרור את משטרת ישראל לשיח לא ערכי ולא רלוונטי וסיבותיהם עמם, וזה יותר מגורם אחד".