"אין לי שום כוונה להתפטר בשלב זה מתפקידי כשר העבודה והרווחה, כי אני מאמין בחפותי, אבל אם בכל זאת יוגש נגדי כתב אישום - אאלץ להתפטר". כך אמר אתמול בראיון בלעדי ל"מעריב־השבוע" השר חיים כץ (הליכוד) בעקבות הפרסומים על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות פליליות חמורות בנושאי ניירות ערך. "אני מכיר את הטענות החוזרות ונשנות זה שלוש שנים, אבל אני מאמין בחפותי ורוצה לחזור על המשפט שלא היה כלום, אין כלום ולא יהיה שום דבר", הוסיף השר.



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט בסוף השבוע להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את השר כץ בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי החשד, יועץ ההשקעות מוטי בן ארי העניק לו טובות הנאה הנאמדות ביותר ממיליון שקל בעת ניהול משותף של תיק ההשקעות שלו. כץ, כך נטען, קיבל "טיפים" בהסתמך על מידע פנים בעסקות בקבוצת ההשקעות אקוויטל, שעל פי פרסומים נשלטת בפועל על ידי איש העסקים קובי מימון.



למרות הערכתו שלא יוגש נגדו כתב אישום בסופו של דבר, כץ מתייחס הפעם ברצינות להאשמות אלה. בניגוד לפעמים קודמות, הוא החליט לשכר את שירותיה של עו"ד נוית נגב, שייצגה בפרשת הרצת מניות אי.די.בי את איש ההשקעות איתי שטרום.



בתגובה לטענות על מערכת היחסים שלו עם איש ההשקעות מוטי בן ארי, שניהל את תיקיו, אומר כץ: "הקשר שלי עם בן ארי הוא חברי. אנחנו חברי נפש המכירים עשרות שנים. לא קיבלתי ממנו שום טובת הנאה וגם לא נתתי לו כזאת". על הטענות בדבר סיוע לבן ארי בקידום תיקון 44 לחוק ניירות ערך, המעניק יתרון בהסדרי חוב לנושים פרטיים על פני בעלי השליטה הוא הוסיף: "מדובר בחוק שנועד לתקן עוול בתקופה שהטייקונים ביצעו תספורות. החוק נועד להגן על ציבור המשקיעים ממניפולציות של בעלי שליטה. יזמתי אותו משיקולים עניינים".



מנדלבליט. החליט על העמדתו של כץ לדין, בכפוף לשימוע. צילום: אבשלום ששוני
מנדלבליט. החליט על העמדתו של כץ לדין, בכפוף לשימוע. צילום: אבשלום ששוני



איזה פידבקים קיבלת בסוף השבוע לנוכח הכוונה להגיש נגדך כתב אישום. האם הופנו אליך דרישות להתפטר?
"בישיבת הממשלה הבוקר קיבלתי גיבוי כמעט מכל שרי הממשלה, שביקשו ממני להמשיך. גם חברי כנסת מהאופוזיציה האיצו בי להישאר ולא להתפטר. אף אחד לא רוצה שאתפטר. בסוף השבוע הגיעו אלי עשרות טלפונים. אבל התגובות מגורמים בעלי אינטרס פחות מעניינות אותי. מה שמעניין אותי הם ההורים לילדים אוטיסטים, עובדי משרד העבודה והרווחה, עובדי שירות התעסוקה ושל כל אוכלוסייה מוחלשת אחרת. מה שהם אומרים זה מה שמעניין אותי".



ואך זה מתבטא?
"תשמע סיפור מסוף השבוע. הייתי באיזה אירוע והופיע שם סטנדאפיסט שיש לו ילד אוטיסט ובמקרה הוא לא זיהה אותי. הוא סיפר לקהל עד כמה הטיפול של משרד הרווחה שינה לו את החיים. אחרי שנודע לו שאני חיים כץ, הוא חיבק אותי חזק ובכה והודה לי בלי סוף".



בוא נניח שיוגש כתב אישום כפוף לשימוע. האם במקרה זה אתה מתכוון להתפטר מהממשלה?
"ראשית, אני מאמין שלא יוגש כתב אישום. אם תשים לב, אחד הסעיפים של שימוש במידע פנים ירד מטיוטת כתב האישום. גם בסניף השוחד לא מדברים על עובדות מוצקות אלא על מחשבות כלליות ורצונות עתידיים לקבלת תגמול מיועץ ההשקעות. אני בסך הכל אופטימי ובאמת מאמין בחפותי. אבל, כאמור, אם יוחלט להגיש כתב אישום אחרי שימוע, אאלץ להתפטר".



האם היום במבט לאחור היית אולי נזהר יותר ונוהג אחרת בנושא ניהול תיק ניירות הערך שלך?
"ממש לא. נהגתי בניקיון כפיים מוחלט ולרגע לא חשבתי שעשיתי משהו אסור".