ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) תקף אמש בחריפות את משטרת ישראל ושוטריה על רקע האירועים ברהט. בחשבון הטוויטר שלו צייץ אתמול חבר הכנסת כי הוא מתפלל שלמשטרה יהיה את האומץ לאכוף את החוק ביישובים הערבים בגליל ובנגב, כפי שהם אוכפים אותו כלפי המתנחלים, וכינה אותם "אפסים". הבוקר (שני) התנצל סמוטריץ' על דבריו בתוכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM. "לא התכוונתי לקרוא לכל שוטרי משטרת ישראל אפסים", אמר חבר הכנסת, "גם אחותי היא שוטרת והיא אחת המוכשרות במשפחה. אין לי עניין להיאחז בקרנות המזבח בעקבות התבטאות כזו או אחרת ויכול להיות שהדברים שלי לא היו צריכים להיאמר אך אילולא הייתי מדבר בצורה חריפה לא היינו דנים בסוגיה המורכבת של התנהלות המשטרה הבוקר". 
עוד הוסיף: "אני מוכן לחזור בי ולהתנצל מהקריאה שלי. מצד שני האמירה שלי היא זו שהעלתה את הנושא לדיון הציבורי. מתרחשת עבריינות במדים ויש לעצור אותה כי היא מתנהלת בצורה שערורייתית".
 
"במשך כמה חודשים ישנה התעללות בלתי חוקית של המשטרה בתושבי יצהר והיו ניסיונות להעלות את הנושא לתקשורת ולטיפול של גורמים בכירים. משטרת ישראל מבצעת תג מחיר כלפי יישוב שלם תוך אכיפה דרקונית, בררנית ומפלה. אתמול נעצרו אנשים בחצות לאחר שחזרו מאירוע למשך חצי שעה רק לצורכי בדיקת מסמכים. משטרת ישראל צריכה לאכוף את החוק ומי שעובר עליו צריך להיענש אך כעת מבצעים חינוך מחדש ליישוב שלם כשניידות משטרה מסתובבות 24 שעות מסביב", ציין סמוטריץ'.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן תקף לפני כן את חבר הכנסת מהבית היהודי וציפה ממנו להתנצל בפני השוטרים: "הציוץ שלו היה מעליב. הכינוי שנתן לשוטרים אינו ראוי בייחוד יומיים לאחר שהם הותקפו ברהט על ידי עשרות אזרחים הכועסים על פעולות אכיפת החוק של מדינת ישראל. זה דבר לא הוגן ואני מצפה להתנצלותו. נבחרי ציבור לא צריכים לדבר כך על גורמי אכיפת החוק. למשטרה יש תפקיד מסוים באכיפת החוק ואם יש טענות על עבודתם ניתן לפנות אליי כשר הממונה על פעילות המשטרה. אני לא מצפה מחבר כנסת ברמתו לקלל את השוטרים בכינויים מעליבים".
 
יו"ר מפלגתו של סמוטריץ', השר נפתלי בנט, הגיב גם כן על הדברים: "אסור היה לו להשתמש בכינוי הזה. משטרת ישראל שומרת עלינו, השוטרים נמצאים במקומות מאוד מסוכנים ורגישים בכל ימות השנה ואני לחלוטין אוהב אותם ומעריך אותם. מנגד, נושא אכיפת החוק הבררנית ראוי לדיון ציבורי אך לא באופן הזה. כשנשאל אם הוא מצטרף לקריאתו של השר ארדן ודורש מח"כ סמוטריץ' להתנצל השיב: "אני מגבה את שוטרי ישראל ומעריך אותם, הבהרתי בצורה ברורה כעת שסגנונו של ח"כ סמוטריץ' לא מקובל עליי ושיש לבצע דיון ראוי על מדיניות האכיפה במשטרת ישראל. אני חושב שבצלאל נפל בלשונו ואני מניח שהוא לא התכוון לכנות את השוטרים אפסים".

עריכה: איתמר זיגלמן