ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד, והתייחס למאבק הכוחות שמתנהל בין ישראל לאיראן בסוריה. "בשבוע הבא אצא לאירופה. אני אפגש עם אנגלה מרקל קאנצלרית גרמניה, עם עמנואל מקרון נשיא צרפת, ייתכן גם עם תרזה מיי ראש ממשלת אנגליה", הודיע ראש הממשלה.



"אני אדון איתם על בלימת השאיפות הגרעיניות של איראן וגם על בלימת ההתפשטות של איראן במזרח התיכון", המשיך נתניהו ואמר, "אציג בצורה הכי ברורה את העמדות שלנו. אנחנו כבר מנוסים. היו שנים שעמדנו לבד מול שני האיומים הללו ואני חושב שהמצב השתנה לטובה. כמובן שאציג את הדברים שהם חיוניים לביטחון ישראל".



"ללא נוכחות איראנית". גבול סוריה-ישראל, צילום:הדס פרוש, פלאש 90
"ללא נוכחות איראנית". גבול סוריה-ישראל, צילום:הדס פרוש, פלאש 90



השאלה שהביכה את אלקין



"בעניין סוריה העמדה שלנו ברורה: אנחנו מאמינים שאין שום מקום לשום נוכחות איראנית צבאית בשום חלק של סוריה. והדברים האלה כמובן משקפים לא רק את עמדתנו, אני יכול לומר בבטחה שהם משקפים גם עמדות של אחרים במזרח התיכון וגם מחוץ למזרח התיכון. זה יהיה המוקד המרכזי של הדיונים שם. בצרפת אייצג גם את ישראל בחגיגות 70 שנה ליחסים תרבותיים ענפים בין ישראל לצרפת, יש הרבה מה לחגוג",הוא הוסיף.



בסוף דבריו, נשמעה צעקה מאחד הנוכחים בקהל שהופנתה לראש הממשלה, "תודיע בבקשה שאלקין יהיה הנציג של הליכוד לראשות עיריית ירושלים", דבר שנתניהו נמנע לעשות למרות רצונו של השר להגנת הסביבה וירושלים זאב אלקין, שמחכה לאישורו של נתניהו ותמיכת הליכוד כדי להתמודד לתפקיד. נתניהו התחמק מלענות, ושאל: "עוד מישהו רוצה לומר דברים על אלקין?", בעוד אלקין עצמו יושב בחדר ונראה נבוך.




לא קיבל תשובה. זאב אלקין, צילום באדיבות ירוק עכשיו
לא קיבל תשובה. זאב אלקין, צילום באדיבות ירוק עכשיו



רוסיה מצטרפת לעמדה הישראלית



כזכור, מוקדם יותר היום הביע שר החוץ הרוסי עמדה הקרובה לעמדת נתניהו, ואמר כי צבא סוריה צריך להיות הכוח היחיד בגבולה של המדינה עם ישראל. "כל הכוחות שאינם סורים צריכים לסגת. צריך להיווצר מצב שבו רק כוחות של הצבא הסורי יהיו מוצבים בצד הסורי של הגבול עם ישראל", אמר השר הרוסי. לפני יומיים פרסם עיתון "א-שרק אל אווסט" כי ישראל העבירה לרוסיה רשימה של "קווים אדומים", והזהירה כי תפעל על מנת למנוע מאיראן להרחיב את נוכחותה, תוך פריסת המיליציות שלה, בכל שטח סוריה, ולא רק בדרום המדינה.



"הקווים האדומים" כללו, בין היתר, מניעת העברת טילים למיליציות שלה ולחיזבאללה ומניעת הקמת בסיסי צבא קבועים או מפעלי טילים בכל אזור שהוא בסוריה.