ראש מפלג חקירות לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה, עורך הדין מאיר ארנפלד, הביע את דעתו על התמקדות המשטרה בהתייעצותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם בני משפחתו בנושאים ביטחוניים כגון פרשת המגנומטרים. בשיחה היום (שני) עם אראל סג"ל בתוכניתו ברדיו 103FM אמר עו"ד ארנפלד כי "על פניו אם הפרסומים הללו נכונים מישהו פה איבד פרופורציות".





עוד הוסיף כי "מישהו פועל עם זעם וסכין בין השיניים. יש רצון לאסוף ראיות בכל מקרה גם אם הם בעלי נפח רכילותי ולא פלילי. אני לא מבין למה את המשטרה צריך לעניין אם ראש הממשלה מתייעץ עם אשתו או עם בנו בנושאים שהם בפרונט של הדיון הציבורי".



ארנפלד התייחס גם לפרסומים על כך שהמשטרה ממליצה לחלקאים לשלם את דמי החסות, במקום לסייע להם להתמודד עם התופעה ואמר כי "אם זה נכון זה חמור מאוד. יצא לי להתעסק בפרשיות כאלו ואני לא זוכר נרטיב כזה שיצא ממשטרה. אני לא מכיר מקרה בו המשטרה המליצה לשלם פרוטקשן. אין ספק שיש תחנות קשות יותר, בין היתר מדובר בערים המעורבות שם השליטה היא קשה יותר והמשאבים אף פעם לא סיפקו את הצורך. מדובר על כ-17 שנה שהיו הבטחות להגדיל תקציבים וכמות שוטרים, אבל שום דבר לא התקדם בסיפור זה".