מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, הודיע הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד רה"מ. גרונר החל את תפקידו במשרד במאי 2015, ויעזוב אותו בתום מושב הקיץ. נתניהו הודה לגרונר על שירותו וביקש ממנו להשלים את רפורמת רישוי העסקים במהלך המושב הנוכחי.



עם הודעת הפרישה מסר גרונר כי הוא "מודה לרה"מ נתניהו על ההזדמנות שנתן לי להוביל מהלכים משמעותיים עבור הכלכלה והחברה בישראל. השלמת הרפורמה ברישוי עסקים היא נקודה טבעית ונכונה עבורי למסור את המושכות לבא אחרי. חכמינו אמרו 'לא עליך המלאכה לגמור' ואני מאחל לראש הממשלה ולבא אחרי הרבה הצלחה".



בטור שפרסם עיתונאי מעריב, בן כספית, לפני כשבוע חשף כי גרונר בדרכו החוצה. "מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר נמחק בבלפור לפני יותר משנה ומאז מגשש את דרכו החוצה. שאלה של זמן עד שיתפוגג", כתב כספית.





נתניהו: "מודה על עבודתו המסורה בנושאים בעלי חשיבות"



בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי במסגרת תפקידו, גרונר הוביל את עבודת המטה והמדיניות האסטרטגית המתבצעת במשרד ראש הממשלה במכלול הנושאים הכלכליים, החברתיים והאזרחיים, מטעמו של ראש הממשלה. הוא בצע זאת תוך עבודה מול כלל משרדי הממשלה, הרשות המחוקקת, רשויות מקומיות, וגורמי המפתח במשק.



עוד נמסר כי בין הרפורמות שהוביל גרונר נמנים הורדת עודף הרגולציה ויוקר המחיה, אישור מתווה הגז, הרפורמה ברישוי עסקים, גיבוש ואישור התכניות הלאומיות לבריאות דיגיטלית ותחבורה חכמה, הקמת מערך הסייבר, רפורמה מקיפה באכיפת חוקי התכנון והבניה וחקיקת חוק הנומרטור. כמו כן, גרונר הוביל הטמעה של שיטות ניהול מתקדמות במגזר הציבורי ובראשן דיווח לציבור על ביצוע של החלטות ממשלה ותכניות עבודה ופתיחת מאגרי המידע הממשלתיים בפני הציבור. לפני שהחל את תפקידו במשרד, שימש גרונר שמש כציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון, וכן בתפקידים בכירים במגזר העסקי, ביניהם בחברות מקינזי ותנובה.



עם קבלת ההודעה, אמר ראש הממשלה כי הוא "מודה לאלי גרונר על עבודתו המסורה בקידום נושאים בעלי חשיבות גדולה בתחומי הכלכלה והחברה. הפעולות שהוביל מטעמי, כגון הורדת עודף הרגולציה, חוק הנומרטור וגיבוש מתווה הגז ישפיעו על הציבור ועל הכלכלה הישראלית עוד שנים רבות". גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו למעריב כי מאחר והשנה הקרובה היא שנת בחירות עכשיו. אחרי אישור רפורמת רישוי עסקים, לא יהיו באמת צעדים כלכליים גדולים לקדם. צעדים שהם לרוב בתחום אחריותו של משרד ראש הממשלה ושל מנכ"ל המשרד.