השר לביטְחון פנים גלעד ארדן התייחס היום (חמישי) בתוכניתם של נעמה סיקולר ושלום קיטל בכאן ב' לאירועי הימים האחרונים ולסוגיות הבוערות במדינה, ועדכן כי אתמול התקיימה ישיבת קבינט ביטחונית, בה הובאו לדיון כלל האיומים, המצב בסוריה, לבנון ואיראן. עם זאת, לדבריו, אופיה של הישיבה היה עדכוני ולא התקבלו בה שום החלטות.
 
לדברי ארדן, תשתיות הטרור של חמאס ספגו מכה בהיקף נרחב. "אני חושב שמאז 'צוק איתן' המדיניות הוכיחה כי הישובים בעוטף עזה התחזקו. אי אפשר בכל אירוע לנצח. צריך לראות את המערכה הכוללת ולהסתכל על האינטרסים הישראלים, לא להסתכל על זה טקטית".

כאשר נשאל השר לגבי חבריו השרים שאומרים שצריך לכבוש את עזה אמר השר כי "אני לא מכיר אף שר או שרה שזו האופציה המועדפת מבחינתם. תנו שמות, זה רק כותרות".
חבר הכנסת מהליכוד המשיך ואמר כי חלק מן ההרתעה ומדיניות הסיכולים הממוקדים הייתה צריכה לחזור מזמן, והוסיף כי אינו פוסל אפשרות לפיה המדיניות הזו אכן תשוב להתקיים. באשר לאפשרות של הודנא אמר כי "הצד המדיני לא באמת קיים. לדעתי הדרך הנכונה היא ליצור פרויקטים כלכליים משותפים שאפשר לפקח עליהם".

מלבד זאת, ארדן התבקש לחוות את דעתו באשר לדבריו של ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, שהתראיין לתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין. דיין חשפה בתוכניתה כי במהלך 2011 ישראל הייתה קרובה מאי פעם לתקיפה באיראן ובאותה שנה נתן ראש הממשלה בנימין נתניהו הוראה לראש המוסד באותה עת ולרמטכ"ל בני גנץ  לדרוך את מערכת הביטחון כך שתהיה מוכנה לתקיפה באיראן בתוך 15 יום מרגע הפקודה. 

תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר. צילום: פלאש 90
תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר. צילום: פלאש 90

 
מאחורי הקלעים התחוללה באותם ימים דרמה שלא נחשפה עד עכשיו. פרדו, שנכנס לתפקידו רק זמן קצר לפני כן, החליט בצעד חריג לבדוק אם ראש ממשלת ישראל מוסמך בכלל לתת הנחייה שעלולה לדרדר את ישראל למלחמה. יצוין כי רה"מ לא אהב, בלשון המעטה, את הפקפוק בסמכותו. "זה בעייתי שראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מתאר את תהליכי קבלת ההחלטות", קבע ארדן, שהוסיף: "העובדה שהוא מטיל ספק בדבריו ובסמכותו של נתניהו היא בעייתית".  
באשר לפרשת ג'עפר פראח, בצל ההפגנות של ערביי ישראל הצפויות להתקיים מחר, אמר כי "לא כל פעם שאדם נפצע על ידי המשטרה זה אומר שהוא עשה משהו ללא בסדר. זה לא נותן כמובן היתר למשטרה להפעיל כוח וזה מצער אבל לא ברור מי אשם. אני לא יכול להסיק מסקנות כי יש גוף שבודק את העניין. במדינה השוטרים סופגים מכות וקללות, הם מיומנים. יש איפה להשתפר".
בהתייחס להארכת כהונתו של מנכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר ארדן: "לא עוסק בזה, זה לא מעניין אנשים ברחוב. אתחיל בחודשים הקרובים. יש אופציה שאלשיך ימשיך. גם אם יש בינינו חילוקי דעות זה לא אומר כלום".