חברי כנסת ניסו להשלים אתמול חקיקת בזק, שתאפשר להעניק ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, הטבות כספיות בשווי של שישה מיליון שקלים עם יציאתו לגמלה מוקדמת. כך חשף היום (חמישי) העיתונאי מוטי גילת ברשת ב' של "כאן".

בדיווח נמסר כי לקראת פרישתו המוקדמת של ינון מהכנסת, בשבועות האחרונים החלו תהליכים לתיקון חוק הכנסת כך שיתאפשר ליו"ר, יולי אדלשטיין - ידידו של ינון - לקבוע לא רק את שכרו של היועץ המשפטי, אלא גם את גמלתו. כך, יושוו תנאיו לאלה של היועץ המשפטי לממשלה ושל שופט בבית המשפט העליון. בדיווח נמסר כי משמעות התיקון, שכלל לא הייתה ברורה במלואה לרוב הח"כים שהצביעו על התיקון, היא תוספת של שישה מיליון שקלים במצטבר. הח"כים בוועדת הכנסת קידמו את המהלך אף על פי שהיועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, הזהיר אותם מפני ההחלטה.

דובר הכנסת אמר בתגובה לפרסום כי "ההחלטה לשנות את תנאי הגמלה של היועץ ינון, שהינו כבן 50, נבעה מהרצון של היו"ר אדלשטיין ושל יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר, לתקן עוול היסטורי. עם זה, היועץ ינון פנה אתמול לשניים וביקש שהתיקון לחוק - אם יקדמו אותו - לא יחול עליו, כדי למנוע לזות שפתיים". הדובר הוסיף כי צר לו שהאוצר בחר להתנגד לתיקון ולהשמיץ את היועץ ינון.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ זוהר (הליכוד), אמר בריאיון בתוכנית של תמר אלמוג ומוטי גילת בכאן ב' כי הנתונים שהוצגו אינם משקפים את המציאות. הוא האשים את יועמ"ש האוצר, אסי מסינג, כי הוא "נקמן שמנסה להתנקם באופן אישי ביועמ"ש הכנסת, ופועל ממניעים אישיים כדי לפגוע בו".

"הכנסת היא עצמאית וחובתה להישאר כזו", אמר ח"כ זוהר. "היא לא יכולה תלויה ביועץ המשפטי של משרד האוצר או ביועץ המשפטי לממשלה. אסור שאף גוף יוכל להשפיע על החלטותיה". לדבריו, "יו"ר הכנסת קובע את שכרם של כל עובדי הכנסת, מהפשוטים ועד הבכירים ביותר, לכן אך טבעי זה שיקבע גם את גמלתו של היועץ המשפטי של הכנסת. אנחנו מחוייבים לעובדים שלנו ולעתידם".