השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת זאב אלקין (הליכוד) הודיע היום (חמישי) על החלטתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. בהודעה מטעמו נמסר: "תושבות ותושבי ירושלים היקרים, הודעתי היום לראש הממשלה כי החלטתי להתמודד לראשות העיר. אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה. אבקש את אמונכם ותמיכתם בבחירות".



כבר לפני כשלושה וחצי שבועות אמר אלקין לנוכחים בישיבת סיעת הליכוד כי הוא מעוניין להתמודד ומחכה להחלטה רשמית של ראש הממשלה ושל הוועדה המוניציפלית של הליכוד. באותה עת הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, רשמית כי אין בכוונתו לקחת חלק במירוץ. יממה לפני כן הנושא עלה לדיון בישיבת סיעת הליכוד לאחר שמספר חברי כנסת וגם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, העלו את שאלת המועמדות בפני נתניהו, וביקשו לזרז החלטה רשמית על תמיכת הליכוד במועמדות של אלקין.

השר זאב אלקין מודיע על כוונתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים


מול אלקין יתחרה, בין היתר, משה ליאון, המועמד של ישראל ביתנו וש״ס. ליאון בן ה-56, רואה חשבון במקצועו, הפך ליד ימינו של ברקת לאחר שהפסיד לו בבחירות האחרונות לראשות העיר. הפסדו הקודם, ככל הנראה, היה נעוץ בין השאר בעובדה שהעתיק את מקום מגוריו מגבעתיים לירושלים רק לקראת הבחירות, מה שהפחית מהאהדה שרחש לו הציבור הירושלמי באותו הזמן. ליאון אמר לאחר הכרזת אלקין: "אני מברך על כל מתמודד שמעוניין לתרום לעיר. יחד עם זאת, אני ממשיך לפעול בכל הכוח למען תושבי ירושלים כפי שעשיתי בשנים האחרונות. אתמודד עד הסוף ואנצח".



בקצה האחר ניצב עו"ד יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי לעיריית ירושלים. חביליו (58), שמוביל קו ליברלי מובהק בכל הקשור לירושלים ולצביונה החילוני, מזוהה עם מאבקים ציבוריים הנוגעים בדבר. כך למשל, הוא ייצג משפטית את גלריה ברבור (שלפני כשנה קיבלה צו סגירה מעיריית ירושלים לאחר שאירחה את הרצאה ארגון "שוברים שתיקה") ואת פאב המפלצת (פאב שכונתי שקיבל גם הוא צו סגירה מהעירייה מאחר והיה פתוח בערבי שבת).



חביליו אמר בעקבות הודעתו של אלקין כי "אלקין זקוק למדריך לטרמפיסט בירושלים, כי הוא רק עוד טרמפיסט שמבקש להפוך את כיכר ספרא למקפצה בדרך לג'וב הבא. ירושלים מספיק חשובה כדי שינהיג אותה ראש עיר שאכפת לו ממנה ולא מיכולתו להשיג קידום אישי על חשבונה. ראש עיר שהוכיח את עצמו בפעולות למען העיר ותושביה ולא רק בדיבורים מרחוק. בחירה באלקין תהיה המשך לעידן ברקת בו האינטרסים של העיר שועבדו לטובת האינטרסים הפוליטיים של העומד בראשה".



מי שמחזיק בתואר המועמד הצעיר הוא עופר ברקוביץ', ופחות בשל גילו, 34 (נכון לעכשיו הוא הצעיר ביותר שהכריז מועמדות), ויותר בהיותו עומד בראש סיעת "התעוררות", המזוהה עם צעירי העיר. 



מועמד אחר ומוכר משמעותית פחות הוא עו"ד אבי סלמן, לשעבר בכיר באגף לקידום עסקים ובאגף היועץ המשפטי בעירייה שהודיע לפני מספר חודשים על כוונתו להתמודד על ראשות העירייה. לצד כל אלה, אי אפשר להתעלם מכוחם של המועמדים החרדים במערכה על ראשות העיר ירושלים, שלא בלתי סביר כי יזכו ברוב במכריע של הקולות. ביניהם, יוסי דייטש יו"ר סיעת יהדות התורה בעירייה ויצחק פינדרוס מסיעת דגל התורה.