הסערה סביב תחקיר "עובדה" נמשכת. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבוקר (שישי) הכחשה גורפת לטענה שעלתה אמש בתוכנית "עובדה" כי ביקש לצותת לבכירי מערכת הביטחון. ‏"מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים", צייץ נתניהו בטוויטר.


מנגד, באופוזיציה כבר קוראים לבדוק את הנושא. ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, קרא הבוקר למבקר המדינה לבדוק את הטענות שהועלו אמש. הרצוג כתב בטוויטר כי "גילוייו של תמיר פרדו, במידה ויוכחו כנכונים, חמורים ביותר וחייבים להדאיג את כולנו. אני קורא לבדיקה דחופה ומיידית של מבקר המדינה לבירור הפרשה עד תום ופרסום האמת".‬ עוד כתב הרצוג: "‫כבוד לעבודה עיתונאית של אילנה דיין, אבל היה ראוי שמידע כזה יובא בזמן אמת לוועדת המשנה למודיעין ולא לחשיפה תקשורתית כעבור שנים".


גם חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה לנושא ופנתה הבוקר ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), בבקשה לקיים דיון בוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים על הטענה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לצותת לרמטכ"ל ולראש המוסד. בבקשה הדגישה לבני כי מטרת הדיון, אליו יזמנו ראש השב"כ הנוכחי, נדב ארגמן וקודמו, יורם כהן, היא "לקבל מידע האם היתה בקשה כזאת בעבר ומיהם הגורמים כלפיהם משתמשים באמצעים כאלה כיום, כולל פיקוח על דרכי האישור".



קודם לכן כתבה לבני בטוויטר כי "קמנו למדינה שבה ראש השב"כ היה המעצור האחרון בפני ראש מממשלה  שרוצה להשתמש באמצעים שנועדו מול אויבים כנגד רמטכ"ל וראש המוסד. השילוב של הרבה שנות שלטון,עודף כוח וסימון כל מי שחושב אחרת כבוגדים - הרסני. נתניהו צריך ללכת".


מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בבקשה לפתוח ללא דיחוי בבדיקה. חרמוני מציין בפנייתו ליועמ"ש ולמבקר המדינה כי "חומרת הדברים אינה יכולה להשאיר את הדברים ללא בדיקה האם אכן פעל רה"מ על מנת לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד דאז; עוד מבקש חרמוני לבדוק האם ישנן האזנות כיום לראשי זרועות הביטחון, שרים ובכירים במערכת הפוליטית או הביטחונית; חרמוני: ישראל איננה רפובליקת בננות וגם איננה מגרש המשחקים הפרטי של נתניהו".



כזכור, אמש פורסם ב"עובדה" כי נתניהו פנה לראש השב"כ יורם כהן במהלך כהונתם של פרדו וגנץ וביקש למנוע דליפה של מידע ביטחוני בדיון בנושא בו הוא ביקש לבצע פיקוח גורף, שכלל ציתות לשורה של גורמים ביטחוניים בהם הרמטכ"ל וראש המוסד.



פרדו, שהתראיין לתוכניתה של אילנה דיין, אמר על כך כי הוא אינו "רוצה להאמין שבמדינה דמוקרטית ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עלי. אם הוא לא מאמין בנו הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך 10 דקות. לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד וזה לא חלף אפילו בדעתי. זה מחוץ לכללי המשחק. זה חוסר אמון. זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות. אם הייתי יודע דבר כזה, הדבר הנכון שהייתי צריך לעשות זה לקום וללכת ולהגיד שזה לא המשחק שלי. אם אני הייתי ראש השב"כ הייתי שולח אותו לכל הרוחות. אני מאמין שזה מה שיורם כהן עשה".