בשבוע שעבר פרסם העיתונאי חיים לוינסון כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, התנפלה על מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, בשל מחלוקת על מימון שיפוץ בית המשפחה בקיסריה, ובכיר בלשכה הפריד ביניהם. בראיון בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM טען מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ ועד מרכזי בפרשת המעונות, כי "לבני הזוג נתניהו לא אכפת מהאנשים החלשים בחברה". הח"כית נאווה בוקר (הליכוד), לעומת זאת, התפלאה מהמהומה סביב אשת רה"מ ואמרה: "גם אני מתעצבנת לפעמים וצועקת על העובדים שלי".



"אנחנו מתעסקים יותר מדי בשרה נתניהו, היא אמנם מחליטה על דברים במדינה, אך אני וחבריי יוצאים להפגין נגד השיטה", הסביר נפתלי. "ראש הממשלה הוא זה שאחראי למה קורה במדינה הזו. אנחנו כבר יודעים מי זו הגברת נתניהו, בואו נניח לה ונשנה את סדר היום של המדינה ונדבר על ראש הממשלה. אין עשן בלי אש, אך אני חושב שצריך לעסוק בדברים המהותיים יותר - לרה"מ ורעייתו לא אכפת מהאנשים החלשים בחברה".



לדבריו, "כמו כל אזרח, לא ידעתי לומר מהו תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה. לאחר בירור גיליתי שהוא ראש התביעה הכללי, מייצג את רשויות המדינה ובג"ץ, מייעץ לממשלה בענייני משפטים וצריך לשמור על שלטון החוק. זה הורג אותי, זה חייב להשתנות לגבי ראש הממשלה הבא".



 


ינון מגל גיבה את דבריו, כשאמר: "הוא צודק. כולם נהיו צדיקים, אז היא 'חטפה קריזה'. מני נפתלי וחבריו מפגינים נגד מדיניות ראש הממשלה וזה דבר לגיטימי". ענת דוידוב השיבה להם: "יותר מדי פעמים הקריזות האלו יצאו החוצה - יש גבול. מה זאת אומרת היא 'רק חטפה עצבים'?"

בשלב זה הסכימה ח"כ נאווה בוקר (הליכוד) להצטרף לשידור, אך רק בתנאי שמני נפתלי יעזוב אותו. לאחר מכן טענה: "מצער אותי שהשנאה לנתניהו מעבירה רבים על דעתם. חיים לוינסון טען בעצמו שגרונר הוא אדם אמין ואידיאליסט. גרונר מכחיש שהאירוע הזה קרה בכלל אז על מה כל המהומה? גם אשת ראש הממשלה היא בן אדם. גם אני מתעצבנת לפעמים וצועקת על העובדים שלי".

ינון השיב לה: "אני מאמין שאין עשן בלי אש ויכול להיות שהיא 'חטפה עצבים', אך הכותרת שניתנה ב'הארץ' הייתה מוגזמת. מותר לאדם גם להתעצבן".

כשנשאלה מדוע לא תובעים את לוינסון תביעת הדיבה הסבירה חברתה כנסת: "תוקפים את הזוג נתניהו כבר 20 שנה ואי אפשר להגיש תביעת דיבה שלוש פעמים ביום. הציבור מבין במדויק מה נכון ומה לא נכון. הכלבים ימשיכו לנבוח והשיירה תעבור".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן