בדרך לקריירה חדשה?יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצטרף למאבק נגד טרור ברשתות החברתיות. הצעיר בן ה-26 החל לעבוד במהלך חודש אפריל האחרון כרכז מדיה חברתית ב"שורת הדין", ארגון זכויות אזרח לא ממשלתי המתמקד בייצוג של נפגעי טרור, בסוגיות יהודיות למטרות ישראליות, אשר תובע מיליארד דולר מפייסבוק ונמצא גם בהליכים משפטיים מול גוגל. 



"יאיר מאוד אינטליגנטי, ויש לו יכולת הבעה עצמית נהדרת", אמרה נשיאת הארגון ניצנה דרשן-לייטנר. "הוא מחבר את מה שקורה בישראל ובעולם עם פעילות הארגון בתחום המדינה החברתית ועושה עבודה טובה עד כה".



היא הסבירה כי "הבנו שכל קמפיין משפטי צריך להיות מלווה במערכת ציבורית, הכוללת שימוש במדיה החברתית. העולם נמצא בנקודת מפנה ואנחנו רוצים להיות יעילים בבתי המשפט. לכן, זה חייב להיות מלווה בפעילות ברשתות החברתיות משום שזוהי דרך טובה להעביר את המסר שלנו לקובעי המדיניות, המחוקקים ואנשי הרחוב".



כידוע, זוהי לא הפעם הראשונה שבה עולה שמו של יאיר נתניהו בהקשר של פעילות ברשתות החברתיות. בשנה שעברה הוא זכה לקבל ביקורת חריפה בעקבות פרסום קריקטורה בפייסבוק, בה הופיעו רבים ממבקריו של אביו, בהם המיליארדר האמריקאי ג'ורג' סורוס וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.



התמונה שעוררה סערה. צילום מסך
התמונה שעוררה סערה. צילום מסך



בחודש אוגוסט האחרון הוא התייחס למצעד הניאו-נאצי שהתקיים בשרלוטסוויל, וירג'יניה, בו נהרגה אישה שהפגינה נגד חברי קבוצת עליונות הגזע הלבן. בפוסט בפייסבוק כתב נתניהו הצעיר כי "צריך לשים את הדברים בפרספקטיבה. אני יהודי וישראלי והחלאות הניאו-נאצים שונאים אותי ואת ארצי. אבל הם שייכים לעבר. הגזע שלהם גוסס. עם זאת, הבריונים של אנטיפה ששונאים את המדינה שלי באותה מידה, מתחזקים ונעשים דומיננטים באוניברסיטאות אמריקאיות ובחיים הציבוריים".



באופן דומה, לפני כשבועיים בלבד שוב שמו עלה לכותרות כאשר בעיצומו של משבר דיפלומטי בין ישראל לטורקיה על רקע העימותים בעזה, פרסם נתניהו הבן תמונה שבה נכתב "Fuck Turkey".