סערת הכרטיסים למשחק מול ארגנטינה הגיעה לכנסת: הוועדה לביקורת המדינה דנה היום (שני) בנושא חלוקת הכרטיסים למשחק המדובר בין נבחרות ישראל וארגנטינה, לאחר טענות רבות שנשמעו בנושא, דבר שגרם למספר חברי כנסת לפנות למבקר המדינה בדרישה לחקור אותו. כזכור, אמש החליטו במשרד הספורט להחזיר את 200 הכרטיסים שהוקצו לעובדי המשרד. היועצת המשפטית של משרד הספורט סיפרה בדיון כי הדבר לא היה על דעתה ואפילו לא ידעה עליו: "לא נועצו בי לגבי רכישת הכרטיסים על ידי המשרד; גיליתי עליה כשקיבלתי מייל כמו כל עובד אחר", סיפרה.


יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי מטרתה היא החזיר את הכרטיסים לציבור, והדגישה כי היא דורשת ממשרד המבקר לסיים את הבדיקה עד יום רביעי, עוד לפני המשחק. "אני נדהמת לשמוע שעל אף שיש בנמצא נהלים ברורים ומוכרים בדבר חלוקת כרטיסים לעובדי משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, רכישת הכרטיסים על ידי הנהלת משרד התרבות נעשתה ללא התייעצות עם היועצת המשפטית של המשרד. היא בכלל שמעה על זה כשקיבלה את המייל. זה חמור ביותר", אמרה יחימוביץ' בתגובה לדברי היועצת המשפטית. 

יחימוביץ' הוסיפה: "התקשר אליי גורם בכיר ממשרד התרבות הבוקר ואמר לי שהשיפוי של הכרטיסים נעשה בתמורה להבטחה שמירי רגב תיקח חלק פעיל בחגיגות,כולל  תמונה עם מסי על הדשא".  

היועצת למדה על הכרטיסים מהמייל. מירי רגב. צילום: דני מרון
היועצת למדה על הכרטיסים מהמייל. מירי רגב. צילום: דני מרון
באשר לעלות המעבר מאיצטדיון סמי עופר בחיפה לאצטדיון טדי בירושלים אמרה יו"ר הוועדה :"המספר 2.7 מיליון שקל עדיין נשמע לא ריאלי ואפילו מופרך. החשש האמיתי שלי הוא שחברת ההפקות, קומטק, עשתה כאן סיבוב כפול על המדינה: "שופתה" במיליונים על אבדן הכנסות לכאורה, אבל בכלל לא הזדקקה למלוא הסכום, ומכרה עוד כרטיסים לספונסרים". 

לדברי יחימוביץ', "בסופו של דבר נותרנו עם כמות מזערית ביותר של כרטיסים לאוהד הפשוט: רק שליש מכמות המושבים באצטדיון הגיע לציבור הרחב, והשאר מצאו דרכם ל'מוזמנים', ספונסרים ומקורבים למיניהם. אנחנו רוצים לדעת איך זה קרה, ואיך מחזירים את הכרטיסים לבעליו – הציבור. לכן אני שבה ומבקשת מאנשי המבקר, לסיים את הבדיקה בהקדם, כבר ביום רביעי, ובכוונתי גם לדבר עם המבקר על הסוגיה הזו באופן אישי".