יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת להמשך מתקפות הטרור מרצועת עזה, ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני אבי גבאי. לטענתו, "לממשלת ישראל אין מדיניות מול עזה. מאז 2014, כשעוד הייתי בקבינט, אני דוחף למדיניות מסודרת של שיקום עזה תמורת פירוז מנשק. אם לממשלה יש הצעה אחרת, נשמח לשמוע. כרגע אין לנתניהו שום מדיניות לגבי עזה חוץ מאשר לחכות לסבב הבא ולשריפה הבאה. לתושבי עוטף עזה מגיע יותר". 



בהמשך דבריו טען לפיד כי אנשי רה"מ מנסים לפגוע בו. "מול המצלמות נתניהו מתלונן על 'פייק ניוז', אבל מאחורי הקלעים האנשים שלו לא מפסיקים לייצר 'פייק ניוז'. לא ראיתי כמות כזאת של שקרים. זה לא בא מהשוליים, זה מהשלטון. מי שמוביל את זה הם אנשיו של נתניהו, אבל גם המחנה הציוני שם בזה לא מעט כסף. הם שכנעו את עצמם שמותר לשקר, מותר לזייף, מותר להמציא".



"אני רוצה לאתגר את התקשורת, וגם את רשויות החוק", הוסיף לפיד. "הגיע הזמן שמישהו יחקור: מי מממן את זה? מאיזה מקורות? זה כסף כבד. מי משלם לכל האנשים האלה שיושבים בפייסבוק ובטוויטר ומלכלכים עלי ועל יש עתיד? חלק מהם מקבלים משכורת מהמדינה. זה התפקיד שלהם? להפיץ הכפשות על יריבים פוליטיים?".