ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע היום לביקור רשמי בברלין, אמר הערב (שני) במהלך שיחתו עם הקנצלרית אנגלה מרקל כי ישראל בוחנת אפשרויות שונות כדי למנוע קריסה הומניטרית ברצועת עזה. לדברי נתניהו בתדרוך שנערך לעיתונאים לאחר הפגישה, "כרגע מדינת ישראל פועלת הכי הרבה למנוע את הקריסה הומניטרית הזאת. גם הגרמנים בוחנים מהלכים לשכלול המעברים ושוחחנו על כך". בנוסף ציין כי "הפלסטינים מתנפצים על הגדר מכיוון שהם נחנקים כלכלית בגלל עזה".



עוד ציין ראש הממשלה כי בשיחתו עם מרקל ובכירים נוספים, שעסקה בעיקר באיראן, הוא הבהיר שהעמדה הישראלית מתנגדת נחרצות לכל פעולה שמקדמת את איראן לנשק גרעיני. "אם יהיה ניסיון כזה אנחנו מחוייבים למנוע מאיראן להשיג נשק אטומי", אמר. 



"הפלסטינים מתנפצים על הגדר כי הם נחנקים כלכלית". ההפגנות בגדר הרצועה. צילום: AFP



"אנו פועלים למנוע התפשטות איראנית בסוריה", הוסיף, "המטרה שלהם להציב צבא נגד ישראל. הם לא מסתירים את המטרה להשמיד את ישראל, כולל בשעות האחרונות. צריך לטפל באיום הזה בעודו קטן". 



עוד ציין נתניהו כי מרקל הסכימה שיש לחקור את ממצאי ארכיון הגרעין האיראני אך ישנם גורמים פוליטיים שמעכבים את החקירה. "לא ביקשנו ממרקל להפעיל לחץ על פוטין. אני מקיים איתו קשר ישיר בדיוק על הנושאים האלה ועדכנתי אותה על כך שאנחנו משוחחים", הבהיר.



במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם נתניהו אמרה הקנצלרית מרקל כי "למרות שיש לנו חילוקי דעות על הצלחתו של הסכם הגרעין, גרמניה לא ביטלה את ההסכם ואנחנו עומדים מאחוריו, אבל אנחנו כן מבינים שההשפעה האיראנית פוגעת בביטחון הכללי וגם של ישראל. אנחנו מבינים את החשיבות של בחינה מחדש את הניסויים הבליסטיים שאיראן עושה".



על הנושא הפלסטיני אמרה מרקל: "דיברנו על ההזדמנויות בין ישראל לפלסטינים, אנחנו מבינים שהמצב מורכב ואין שיחות כרגע. דיברנו גם על עזה והמוות של נשים וילדים וניסיונות הפגיעה בישראל".