האופוריה בה הייתה שרויה ישראל בעקבות זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון התחלפה בתחושת החמצה ותסכול לנוכח ביטולו של המשחק בין נבחרות ישראל לארגנטינה שאמור היה להיערך בירושלים. האירוע הגדול הבא שאמור להתקיים בארץ הוא האירוויזיון אותו אמורה ישראל לארח בשנה הבאה. לאחר ששרת התרבות והספורט מירי רגב טענה בתוקף כי האירוויזיון יתקיים אך ורק בירושלים ואם לא-לא יתקיים בכלל, אנשי ציבור מכל רחבי הקשת הפוליטית התייחסו לסוגיית מיקומו של האירוויזיון, והביעו את דעתם בנוגע לשאלת השאלות: היכן הוא יתקיים?



השר לשיתוף פעולה אזורי וחבר הקבינט צחי הנגבי טען ב"כאן רשת ב'", כי "האירווזיון הוא לא אירוע פוליטי ולא חשוב אם יהיה בירושלים, בתל אביב או בחיפה". מבחינתו כל עיר מרכזית ראויה לארח את תחרות השירים המדוברת.



שר התקשורת איוב קרא כתב אתמול בחשבונו בפייסבוק ואף צילם סרטון בו הוא מסביר כי אחרי פרשת משחק הכדורגל הוא מבין כי עליו להתרחק "כמו מאש" ולהיזהר מהתערבות בכל הקשור לאירוויזיון. קרא אמר כי לא תהיה שום התערבות פוליטית באירוויזיון, בהפקתו או בתכניו, והוא יתקיים רק בישראל, לפי כל הבקשות והתקנון של איגוד השידור האירופאי.



השר איוב קרא. צילום: פלאש 90
השר איוב קרא. צילום: פלאש 90



שר התקשורת המשיך ואמר כי ועדת ההיגוי שתוקם לעסוק בתכנון תחרות השירים תעסוק רק בפרוצדורה והוסיף: "אין לי ספק שצריך להסתכל על הדברים בהיבט של 'איך העולם רוצה' ולא 'איך שאנחנו רוצים'. גם לא פוליטית. לכן המצב הזה מחייב אותי ללכת לכיוון הזה של גיבוי. אם הוא לא יתקיים זה לא עליי, זה על מישהו אחר".



גם חבר הכנסת דוד ביטן, ששבר שתיקה ארוכה בראיון לתכנית דקל-סגל בגלי צה"ל, התייחס להתנהלות השרה רגב. "להעביר את המשחק לירושלים זה דבר סביר, אבל אני לא יכול להגן על מסיבת העיתונאים", אמר. "הניסיון להדביק לזה אירוע טרור בעצם פעל לטובת ה-BDS, זה העלה אותם מבלי שהייתה להם השפעה אמיתית. אין שום בעיה שהאירוויזיון יהיה בתל אביב, זה מרכז התרבות הישראלי", סיכם.



ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לא פסח אף הוא על התייחסות לסוגיה ואמר בריאיון ל"כאן רשת ב'", כי עדיף שהמדינה לא תתערב בענייני האירוויזיון. "עניין ירושלים הוא ענין שאין עליו מחלוקת במדינת ישראל. כל אזרחי מדינת ישראל רואים את ירושלים כבירתנו וכעיר קודשנו. הוויכוחים הפוליטיים הם קשקוש, זו הבירה. הגיע הזמן שנתבגר ונפסיק להיות קטנוניים". חולדאי סיפר כי "כשהשגרירויות היו בתל אביב, כל שנה הייתי אומר להם שנה הבאה בירושלים הבנויה".



חולדאי המשיך: "עדיין, בשום מדינה הממשלה לא מתערבת באירוויזיון. זה אירוע של ארגוני שידור שאין להם בכלל קשר לסיפור. עדיף שהמדינה תתערב פחות בדברים האלה, במיוחד במציאות פוליטית מאוד בעייתית כמו שלנו בה קיים ארגון ה- BDS".