שרת התרבות והספורט מירי רגב סירבה לנפק או לאשר לצה"ל לחשוף את גיליון מרכז ההערכה שעברה בעת שירותה הצבאי. השרה התבקשה על ידי "מעריב" להמציא את גיליון ההערכה שעוברים כל הקצינים בדרגות סגן־ אלוף ומעלה, וזאת כדי להדוף את הטענה כי הצליחה לדלג מעל המשוכה הזו בניגוד להוראות.



השרה רגב, שהשתחררה מצה"ל בדרגת תת־אלוף, התבקשה על ידי "מעריב" לחשוף את הגיליון, אם אכן יש בידה כזה, וכאמור גם לא התירה לדובר צה"ל לחשוף אותו, מה שמחזק את ההערכה כי אכן לא עברה את הליך הערכה כנדרש. סירובה לחשוף את הגיליון מעלה את השאלה כיצד קודמה, בניגוד לנהלים, לדרגת סגן־אלוף ואחר כך לדרגת אלוף־משנה, בתקופת כהונתו של הרמטכ"ל שאול מופז, בדרכה לדרגת תת־אלוף.



יש להבהיר כי הנתונים הללו מופיעים בתדפיס אישי של כל משרת קבע, וניתן להנפיק את הגיליון המופיע במחשבי צה"ל באמצעות הקשת מקלדת פשוטה.


בבקשה שהפנה לרגב הבהיר "מעריב" כי אין לו עניין לדעת מה הציון שקיבלה השרה בהליך הזה, אלא רק לקבל הוכחה שאכן עברה אותו.



מבדקי הערכה אלה כוללים תרגילים של דינמיקה קבוצתית, מבחני יכולת קפדניים וסדרה נוספת של אתגרים. על פי עדויות שהצטברו ב"מעריב", ובהן של אנשים שנבחנו באותו יום בכיתה שאליה היתה אמורה רגב להגיע, השרה לא הגיעה.



רגב בתקופת ההתנתקות ב-2005. צילום מסך



כפי שפורסם ב"מעריב־השבוע" שלשום, לפניית העיתון אל רגב בנושא זה השיבה לשכתה: "השרה רגב גאה על היותה תת־אלוף במיל', עברה מסלול מאתגר לאורך 25 שנים וקיבלה את דרגתה בזכות וביושר". אנשיה של רגב הפנו את "מעריב" לדובר צה"ל, משם נמסר: "תת־אלוף במיל' מירי רגב קודמה בדרגותיה על פי החלטת מפקדיה והכללים שקבעו באותה עת".



בדובר צה"ל הבהירו כי מפאת צנעת הפרט לא ניתן למסור פרטים אישיים על חיילים ולכן פנה "מעריב" לרגב עצמה שתתיר לצה"ל להוציא ממחשבי הצבא את גליון ההערכה הנדרש לצורך קידום לדרגות סגן־אלוף ואלוף משנה, אך כאמור, מדובר צה"ל נמסר כי היא סירבה לעשות זאת.



מלשכת השרה רגב נמסר אמש בתגובה: "לשרה רגב אין שום עניין לדוש מולך בעניין זה. השרה רגב קיבלה את דרגותיה כדת וכדין. לכל שאלה נוספת, תפנה בבקשה למערכת הצבאית".