שרים בקבינט המדיני-ביטחוני הביעו הערב (ראשון) ביקורת על הדיון שנערך בנוגע למצב ההומניטרי בעזה. על פי חלק מהשרים, הדיון כלל בעיקר צעדים מאולתרים, לא נערכו בו הצבעות ולא הוצג במהלכו אף רעיון חדש. במהלך הדיון התייחסו המשתתפים בו לנושאים הומניטריים כמו מים, חשמל, בריאות ותעסוקה.



בנוסף לכך, הציגו מספר שרים את הצעותיהם לפיתרון המצב ברצועה. שר השיכון יואב גלנט (כולנו) הציג את יוזמתו לאזור תעשייה משותף בגבול עזה, כך גם שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) שהתייחס לאפשרות הנמל בקפריסין. שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) הזכיר את אפשרות הקמת אי מלאכותי במימי הרצועה, הצעה אותה הסיר מסדר היום, ואמר כי נדרש לערוך בהצעה הזו דיון מעמיק.



"מצד אחד, עוסקים בהצעות לסיוע אזרחי בטווח הקצר בשל המשבר ההומניטרי וזאת במקום להפעיל לחץ משמעותי מעשי להשבת גופות חללי צה"ל השבויים", אמר השר לאחר הבקשה, והוסיף כי "מנגד נמנעים מהחלטות על פתרונות אסטרטגיים נכונים לטווח הארוך".



לעומת שרים אלה השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) ושר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) קראו להורות על פתיחה באש לעבר מפריחי עפיפונים. כאמור, הדיון הסתיים ללא החלטות וללא הצבעה, אך עם אמירה שדיונים נוספים יתקיימו בהמשך.